۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

اعتراضي که همه گير شده(گپي پيرامون کلاس زبان تخصصي)

اعتراضي که همه گير شده(گپي پيرامون کلاس زبان تخصصي)

مي گن دروغگوها بهشت نميرن که نميرن! طي جلساتي که سپري شد روز به روز به همه ي ما احاطه استاد عزيزمون خانم کشاورز به درس زبان تخصصي مشخص شد و کارهاي عجيب غريب اين استاد به جايي رسيده که حتي شماره درس هايي که امتحان مي گيره هم يادش ميره، البته نا گفته نمي مونه که ايشون عجايب ديگري هم داشتن از جمله تلفظ اشتباه ، املاي اشتباه ، آوردن باديگارد و رستم به کلاس ، صدايي در حد استاد شجريان و بسياري که در اين پست نمي گنجه.

مهم اينجاست که بارها با اعتراض هر دو گروه نرم افزار هيچ اتفاقي نيفتاده که نيفتاده!بدترم شده ! تو آخرين هفته دانشگاه که سپري شد بچه ها تصميم به انجام کارهايي گرفتن که جاش مي بينم اصلا نگم.

کار همه به جايي رسيده که با کمک آموزشي بيشتر از استاد حال مي کنن و ميگن :کس نخارد پشت من جز، ناخن انگشت من. آيا شما خودتون رو تو شرايط توپي مي بينيد.من که ديدم ما از بچه هاي آموزشکده شهيد بابايي و نشريه ويزين حنيف خشگله که کمتر نيستيم که فقط مونده درباره مرغ و تخم مرغ بيانيه بدن، کمتر نيستيم گفتم يه حرکتي بزنيم و ترکيب دفاعي رو ،حمله اي کنيم.
حالا به اصل مطب مي رسم:


به نظر تو يار دانشگاهي ، بهترين نوع رفتار با استاد محترم و کلاسشون چيست؟

نظر بديد و تبادل نظر کنيد!


» ادامه مطلب

چه کساني دوست دارند DVD دوره هاي مايکروسافت را داشته باشند!!!!!!(اولين گام بچه هاي نرم افزار


با سلام:

اين مجموعه ويدوئوها فعلا شامل موارد زير است.
دوره هاي طراحي وب سايت(ASP.Net) با زبان C#- Visual Basicبا سرفصل هاي:
• Visual Studio 2008
• Web Forms
• Server Controls
• ASP.NET Applications
• State Management
• ADO.NET Fundamentals
• Data Components and the DataSet
• Data Binding
• Rich Data Controls
• Caching
• XML
• Files and Streams
• User Controls
• Themes and Master Pages
• Website Navigation
• Resources and Localization
• Website Deployment
• The ASP.NET Security Model
• Forms Authentication
• Membership
• Windows Authentication
• Authorization and Roles
• Profiles
• Cryptography
• Custom Membership Providers
• Custom Server Controls
• Design-Time Support
• JavaScript
• Dynamic Graphics and GDI+
• Portals with Web Part Pages
و ويدئوهاي بسياري از کار با بانک اطلاعاتي
دوره سي شارپ شامل سر فصل هاي کامل از مبتدي تا حرفه اي
دوره کدنويسي T-SQL در SQL Server2005
جهت توضيحات تکميلي و ثبت نام اين ويدئوها به آقايان نيک نژاد ، اسمي خاني و اختیاردار مراجعه کنيد و يا درخواست خود را به ايميل زير ارسال کنيد (moh3n.niknezhad@live.com) .
و در آخر در تمامی زمینه های برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی به زبانهای مختلف ویدئو های آموزشی تهیه شده که با ارتیاط ایمیلی برای شما ارسال می گردد
» ادامه مطلب

۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

نسل‌ جديد كارت‌هاي حافظه‌هاي

ه گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از فارس، به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين كارت‌هاي حافظه جديد به گونه‌اي ساخته شده‌اند كه بين دماي منفي 40 تا 85 درجه سانتي‌گراد به راحتي كار خواهند كرد و مشكلي براي آن‌ها پيش نخواهد آمد.
كارت‌هاي حافظه جديد كه در مقابل شوك‌ و لرزش‌هاي شديد بسيار مقاوم هستند، عمر طولاني‌تري دارند و كاربران مي‌تواند اطلاعات مورد نظر خود را با اطمينان بيشتري روي آن‌ها ذخيره كند.
نوع microSD اين كارت‌هاي حافظه از 128 مگابايت تا يك گيگابايت ظرفيت دارند و شركت سازنده اعلام كرده است كه به زودي ظرفيت‌ها بيشتر آن را نيز توليد خواهد كرد. نوع miniSD اين كارت‌هاي حافظه نيز با ظرفيتي بين 128 مگابايت تا يك گيگابايت روانه بازار شده‌اند.
طبق آخرين اخبار، قرار است مدل 2 گيگابايتي هر يك از كارت‌هاي حافظه microSD و miniSD جديد سال 2009 به دست كاربران برسد. البته هنوز هيچ خبري در مورد قيمت اين محصولات منتشر نشده است.
» ادامه مطلب

نخستين گوشي گوگل در اختيار كارمندان اين شركت قرار گرفت

ه گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از فارس، گوگل در يكي از وبلاگ‌هاي رسمي خود اعلام كرد كه اين گوشي‌ها بين كارمندان اين شركت منتشر شده‌اند تا آزمايش‌هاي اوليه روي آن انجام شود. هنوز به طور دقيق گفته نشده است كه روي بدنه اين گوشي نام شركت گوگل حك مي‌شود يا خير.
با اين وجود، چندي پيش يكي از كارمندان گوگل روي شبكه اجتماعي توئيتر اعلام كرد كه اين گوشي جديد در اختيار او نيز گذاشته شده و نام شركت گوگل نيز روي آن حك شده است.
پيش از آنكه گوگل سيستم‌عامل اندرويد را عرضه كند نيز شايعاتي مبني بر توليد سيستم سخت‌افزاري تلفن‌همراه در شركت گوگل منتشر شده بود. اما در آن زمان اين شركت بزرگ سيستم‌عامل متن‌باز خود را همراه با گوشي هوشمندي كه در شركت تايواني HTC ساخته شده بود، روانه بازار كرد.
"ماريو كوئيروز " مدير توليد گوگل در اين مطلب وبلاگي خاطرنشان كرد كه هدف از عرضه اين گوشي بين كارمندان گوگل آزمايش فناوري‌هاي جديد بوده است.
او در اين خصوص نوشت: «ما هم‌اكنون موفق به تكميل مدل مفهومي و آزمايشگاهي يك گوشي جديد شده‌ايم. اين گوشي متشكل از سيستم سخت‌افزاري به‌روزشده حاوي نوآوري‌هاي فراوان مي‌شود كه با همكاري يك شركت ديگر تكميل شده و روي آن سيستم عامل اندرويد نصب شده است. اين گوشي قابليت‌ها و امكانات جديدي را در خود جا داده و هم‌اكنون در اختيار كارمندان گوگل قرار گرفته است».
» ادامه مطلب

ساخت صفحه‌كليد با نمايشگر چندلمسي در شركت مايكروسافت

ه گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از فارس، به نقل از سي‌نت، يكي از مشكلات صفحه‌كليدهاي لمسي اين است كه كاربران براي پيدا كردن حروف، مجبورند به صورت مرتب به صفحه‌كليد نگاه كنند تا در فشار دادن كليدها اشتباهي صورت نگيرد. اما مزيت صفحه‌كليدهاي چندلمسي نسبت به صفحه‌كليدهاي لمسي اين است كه طراحي آن‌ها به صورت هوشمندانه صورت مي‌گيرد و كاربر مي‌تواند محل قرار گرفتن كليدها را بدون تغيير دادن حالت استاندارد، با موقعيت استقرار انگشتان خود روي صفحه‌كليد هماهنگ كند و بر اين اساس، تايپ متن‌هاي طولاني با اين ابزار بسيار آسان مي‌شود.
شركت مايكروسافت در نظر دارد حسگرهاي ويژه‌اي در اين صفحه‌كليد استفاده كند كه امكان شناسايي اثر انگشت كاربر با يك تماس كوچك را فراهم مي‌كند. هنوز به درستي مشخص نشده است كه اين صفحه‌كليد از چه تاريخي به توليد انبوه مي‌رسد.
» ادامه مطلب

رتبه‌ای که باعث خجالت ایرانیان است

در عصر ارتباطات و درحالی که کابینه برخی دولت‌ها به دلیل عقب ماندن از پیشرفت روزافزون تکنولوژی ارتباطی استیضاح می‌شوند، ما ایرانیان که ادعای برتری علمی و فناوری درحداقل خاورمیانه را داریم در بین تمام کشورهای جهان رتبه 186 را درسرعت دسترسی به اینترنت کسب نموده‌ایم. به گزارش تابناک، براساس آزمایش و گزارش وب‌سایت جهانی Speedtest.net ایران در سرعت دسترسی کاربران به اینترنت در رده‌های پس از کشورهای همچون افغانستان و عراق قرار دارد.

رتبه‌ای که باعث خجالت ایرانیان است
در عصر ارتباطات و درحالی که کابینه برخی دولت‌ها به دلیل عقب ماندن از پیشرفت روزافزون تکنولوژی ارتباطی استیضاح می‌شوند، ما ایرانیان که ادعای برتری علمی و فناوری درحداقل خاورمیانه را داریم در بین تمام کشورهای جهان رتبه 186 را درسرعت دسترسی به اینترنت کسب نموده‌ایم. به گزارش تابناک، براساس آزمایش و گزارش وب‌سایت جهانی Speedtest.net ایران در سرعت دسترسی کاربران به اینترنت در رده‌های پس از کشورهای همچون افغانستان و عراق قرار دارد.

بنابر این گزارش، در کشور ما بیشترین سرمایه‌گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده و در حدود 250 میلیارد تومان توسط شرکت‌های Pap و Isp و Isdp و به تازگی شرکت‌های wimax و همچنین درحدود 6000 نفر از جوانان متخصص ما در این شرکت‌ها مشغول کار هستند که به زودی به خیل عظیم بیکاران خواهند پیوست و تصمیمات مدیریتی غلط، ایشان را بیکار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بر باد خواهد داد.

این تعداد نیروی انسانی و این حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خاورمیانه و بیشتر کشورها بی‌نظیر است ولی با این حال اکثر قریب به اتفاق مشترکان اینترنت از وضعیت اینترنت خود ناراضی بوده و دائما در حال جابجایی از این شرکت به شرکت دیگر می‌باشند تا بتوانند این آب باریکه خود را افزایش دهند و این امر در شهرستان‌های کشور نیز بسیار مشهود است. درحالی که شرکت‌های فعال در بخش اینترنت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رایویی مجوز دریافت کرده و بر اساس آن اقدام به سرمایه‌گذاری نموده‌اند و با تبلیغات رقابتی استفاده از سرویس‌های اینترنت پرسرعت در بین مردم ایران رواج پیدا کرده و نیاز مردم به این فناوری روز دنیا بیشتر شده و اکنون که شرکت‌های ارئه دهنده اینترنت پرسرعت به سودآوری نزدیک شده‌اند، به ناگاه براساس یک مصوبه به شرکت‌های مخابرات استانی اجازه داده شده که به واگذاری مستقیم اینترنت پرسرعت بپردازند و این امر موجب بیکاری و نابودی بخش خصوصی خواهد شد، چرا که هر چقدر هم شرکت‌های خصوصی رقیب مخابرات در ارائه اینترنت پرسرعت قوی‌تر هم باشند با این حال نمی‌توانند غولی همچون مخابرات ایران را از میدان خارج کنند و عملا شرکت‌های خصوصی با نابودی و ضررهای بسیار مواجه خواهند شد.







این رقابت‌های و عرض اندام مخابرات برای ورود به صحنه رقابت در حالی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت تنها عامل رتبه اسفناک ایران را در دسترسی به اینترنت را شرکت‌های مخابرات می‌دانند و به نظر می‌رسد حق با ایشان است برای بیشتر روشن شدن مساله و همچنین مثالی روشن بر این امر به صورت خاص در شهر کرمانشاه پیگیر این مساله شدیم و نتایج جالبی از این تحقیق حاصل شد. در کرمانشاه به دلیل اینکه شرکت‏ها راهی به جز دریافت سرویس از مخابرات را نداشته‌اند در نتیجه آینده‌ای نه چندان خوش در انتظار شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت این شهر است و از جمله اقدامات مخابرات این شهرستان که منجر به تعطیلی و یا متضرر شدن شرکت‌های خصوصی این شهر می‌شود به شرح ذیل است:

1- عدم ارائه سرویس‌های انتقال داده علی‌الخصوص اینترانت جهت انتقال پهنای باند به شرکت‌ها به بهانه عدم وجود امکانات، در حالی که هرکس کوچکترین اطلاعی از بحث شبکه داشته باشد می‌داند که بستر اینترانت و اینترنت یکی است و به خاطر تعرفه بیشتر است که اینترانت واگذار نمی‌شود.

2- دریافت مبالغ اضافی از مشترکین با وجود اعلام‌های مکرر سازمان تنظیم مقررات این در حالی است که براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبلغ دریافتی از هر مشترک 1000 تومان است ولیکن همچنان 3000 تومان دریافت می‌گردد.

3- عدم رعایت تعرفه‌های تجمیع به طور مثال جهت دریافت چهار لینک 2 مگابیت دستورالعمل دریافت هزینه به صورت تجمیع است ولی در کرمانشاه به صورت چهار لینک جداگانه محاسبه می‌گردد.

4- شرکت‌های pap در شروع فعالیت خود می‌بایست تجهیزاتی در مراکز مخابراتی نصب و اقدام به کابل‌ریزی کنند و اکنون که در مدیریت جدید قراردادهای فضا و برق آنها را به صورت 3 ماهه تنظیم شده و همچنین با اضافه کردن یک بند، مخابرات به خود این اجازه را داده است که هر زمان اراده نماید تجهیزات شرکت‌های مذکور تخلیه گردد.

5- درخواست خرید 20000 هزارپورت ADSL از منابع دولتی (باتوجه به ضررده بودن شرکت مخابرات کرمانشاه بر اساس اعلام خود مخابرات منطقه) و نابودی بخش خصوصی در حالی که تمام نقاط استان در حال حاضر تحت پوشش اینترنت پرسرعت می‌باشند و نزدیک به 5000 پورت خالی نیز جهت واگذاری وجود دارد ولیکن به دلیل عدم همکاری مخابرات شرکت‌ها توانایی پایین‌تر آوردن تعرفه خود را ندارند.

با دقت به موارد بالا که در یکی از شهرهای ایران اتفاق می‌افتد می‌توان دلیل 186 بودن ایران را فهمید و امید است ریاست جمهوری اقدام عاجل را به عمل آورد تا از این لحاظ نیز کشورمان به جایگاه شایسته خود رسیده و با جلوگیری از نابودی بخش خصوصی 6000 نفر شاغل در این بخش را امیدوار و سرمایه گذاران را راغب‌تر نمایند.
» ادامه مطلب

فروش نوكيا نصف شد



چه كساني نوكيا را به ايران آوردند. نوكيا تنها توليد كننده گوشي است كه در ايران دفتر دارد. نه ‌تنها گوشي، بلكه ساير تجهيزات مخابراتي نوكيا كه بيشتر در زيرساخت‌ها مورد استفاده است در ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرند. يكي از نام‌هايي كه با نوكيا در ايران پيوند خورده است، «ايراتل» است. در روزهاي اخير، همزمان با جدي شدن بحث گوشي‌هاي ساخت نوكيا، گمانه‌زني‌ها برسر اينكه ارتباط نوكيا با ايران از چه طريقي است نيز قوت گرفته است. از طرف ديگر، استفاده از شنودهاي پيشرفته و امكانات امنيتي جديد در داخل شركت ايراتل، دستاويزي براي كساني شده است كه واردكننده اين دستگاه‌ها چه كسي است؟
















واكنش بازار به اخبار سياست
فروش نوكيا نصف شد
اميرهادي انواري- اعتماد ملي
دوم تيرماه،‌خبري مبني بر فروش مخفيانه دستگاه‌هاي شنود توسط نوكيا به ايران منتشر شد. پس از آن، گروه‌ها و جمعيت‌هاي مختلف ايراني كه بيشتر در اينترنت مستقر بودند نسبت به اين اقدام نوكيا موضع‌گيري كردند و خواستار روشن شدن ابعاد موضوع شدند. هرچند هيچ جمعيت يا گروه رسمي در كشور هنوز نسبت به اين اقدام نوكيا موضع‌گيري نكرده است اما به نظر مي‌رسد مصرف كنندگان به صورت خودجوش درباره محصولات نوكيا تصميم گرفته‌اند.

نشان اين حرکت، گفته‌هاي فعالان بازار درمورد ريزش قيمت انواع گوشي‌هاي نوكيا و موج پس فرستادن و تعويض گوشي‌هاي نوكيا پس از انتشار اخبار شنود است. همچنين فروش گسترده گوشي‌هاي نوكيا به صورت دست دوم و خريد گوشي‌هايي با برند‌هاي ديگر نشانه‌هايي از واكنش مصرف‌كنندگان ايراني به اين اقدام نوكياست. فعالان بازار مي‌گويند: «ظرف سال‌هاي گذشته، نوکيا انتخاب اول خريداران بود اما اين روزها انتخاب اول خيلي از خريداران نوکيا نيست» امکان تهيه گزارش رسمي از تحولات اخير بازارگوشي تلفن همراه وجود ندارد اما گزارش‌هاي ميداني و اظهارنظر فروشندگان گوشي تلفن همراه از افت فروش نوکيا در بازارهاي تهران حکايت دارد.

مردم معترض به روند شنودهاي تلفني وآنها که از انتشار خبر فروش نرم‌افزارهاي شنود توسط شرکت نوکيا نگران شده‌اند، ترجيح مي‌دهند از گوشي‌هاي ديگري استفاده کنند. اين روند درحالي شدت يافته است که شرکت مخابرات ايران - سهامي عام- نيزيک روز پيش ازبرگزاري دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري سيستم ارسال پيامک را به مدت سه هفته غيرفعال کرد ونارضايتي شديدي ميان مردم وسهامداران خود به وجود آورد. ‌به‌طور قطع به همين دليل بود که مردم تهران به پيامک تبريک روز پدر و پاسداشت روز تولد امام علي(ع) به شيوه‌هاي ديگر رو آوردند.

شرکت مخابرات هنوز آماري از افت فاحش ارسال پيامک در روز پدر منتشر نکرده اما گفته مي‌شود حداقل 90 درصد افرادي که سال گذشته در روز پدر از پيامک استفاده کرده‌اند،امسال اين امکان را کنار گذاشته‌اند درهمين حال گزارش‌ها نشان مي‌دهد که مردم تهران درسطحي گسترده بازار نوکيا را کم‌رونق كرده‌اند. نوكيا در ايران پيش‌تر هم تحريم شده بود اما به دلايل ديگري. زماني که نام اين شرکت همچون شرکت‌هاي نستله، کوکاکولا، فانتا، بنتون وچند شرکت معروف ديگر در فهرست تحريم برخي گروه‌هاي دانشجويي قرار گرفت، اي‌بسا مردم سازي ديگر کوک کردند.

نوكيا در ايران
يك دهه بعد از ظهور تلفن همراه در جهان در سال 1367 وزارت پست و تلگراف سابق اقدام به طراحي تلفن سيار كرد و با يك تجديد نظر در اين طرح در سال 1372 تجهيزات آن خريداري شد و در مرداد ماه 1373 فاز اول اين طرح به ظرفيت صد هزار شماره ايجاد شد. طي سال‌‏هاي 1373 تا اوايل 1374 تعداد متقاضيان تلفن همراه بيشتراز 1500 نفر نبود چراكه اين سيستم به هيچ عنوان براي مردم شناخته شده نبود به طوري كه در شهريور 74 هنگامي كه آگهي نام نويسي در روزنامه‌‏هاي‌كثير‌الانتشار كشور منتشر شد، حدود 8 تا 9 هزار نفر ثبت نام كردند به عبارت ديگر استقبال چنداني از اين سيستم پايه و ضروري در جامعه به عمل نيامد و حتي در محافل با واكنش‌‏هاي منفي روبه‌رو شد و تلفن همراه سيستمي زائد و تجملاتي عنوان شد.

در حال حاضر چند اپراتور در كشور در حال فعاليت هستند كه شامل همراه اول، ايرانسل، اسپادان (مخصوص مردم استان اصفهان)، كيش همراه (مخصوص مردم جزيره كيش) مي‌‏شوند. در سال‌هاي اوليه همزمان با واگذاري سيم كارت، بالاجبار گوشي مربوطه نيز (كه البته تنوع بسياركمي نيز داشت) به مشترك تحويل داده مي‌شد. وجود تنها يك اپراتور دولتي در بازار تلفن همراه و خدمات بسيار محدود در زمينه استفاده از تلفن همراه باعث شده بود كه توجه چنداني به نوع گوشي مورد استفاده نشود. به تدريج با افزايش اپراتور به 2 شركت و باز شدن جاپاي بخش خصوصي (آن هم از نوع نسبتا خارجي آن) در اين بازار تعداد كاربران به نحو بسيار گسترده‌اي افزايش يافت و بازار ارتباطات موبايلي ايران روند رو به توسعه‌اي داشته است.

اما از همان ابتدا، نام نوكيا با تلفن همراه در ايران پيوند خورده بود چراكه اولين گوشي‌ها در ايران نوكيا بود و همچنان، نوكيا بيشترين سهم را در گوشي‌هاي بازار ايران دارد. نوکيا، يکي از بزرگ‌ترين توليد‌کنندگان تلفن همراه در جهان است که در سال 1865 ميلادي در جنوب غربي فنلاند کار خود را با توليد کاغذ آغاز کرد و در سال‌هاي بعد با توليد لاستيک و کفش، قطعات صنعتي، کت‌هاي باراني و کابل‌هاي مخابراتي ادامه داد. تا در سال 1982 و با صنعتي شدن اين شرکت و قرار گرفتن آن در خط توليد ارتباطات راه دور telecommunications موفق شد، اولين تلفن همراه خود را با وزني حدود 8/9 کيلوگرم با قابليت استفاده در اتومبيل طراحي و روانه بازار کند تا نام نوكيا را در اين صنعت جهاني کند.

در حال حاضر نيز نوكيا با بيش از 26 سال سابقه در توليد تلفن همراه عنوان پر فروش‌ترين برند را در جهان به خود اختصاص داده و طبق آخرين آمار به دست آمده در تاريخ 20 مه 2008، اين شرکت حدود 50 درصد از سهم شاخص جهان، 55 درصد از سهم شاخص آسيا و 38 درصد از سهم شاخص ايران را در اختيار داشته و صدر‌نشين جدول پرفروش‌ترين برند تلفن همراه جهان در سال 2007 و چهار ماهه نخست سال 2008 شناخته شده است.

ابزار شنود موبايل به ايران فروختيم
از اواخر خردادماه همزمان با ناآرامي‌ها و موج دستگيري‌ها در كشور در اينترنت نيز موجي از فيلترينگ سايت‌هاي خبري، وبلاگ‌ها، جوامع مجازي و... نيز آغاز شد و اطلاع رساني بيشتر از طريق ايميل‌ها صورت مي‌گرفت. در اين ايام بود كه خبري مبني بر شنود غيرقانوني مكالمات و دسترسي به اطلاعات ايميل‌ها، يل باكس‌ها در جوامع مجازي و مطالب تايپ شده در مسنجر منتشر شد. متعاقبا روز اول تيرماه، رسانه‌ها خبر غير منتظره‌اي را منتشر كردند. شرکت مخابراتي نوکيا-زيمنس (NSN) فروش تجهيزات شنود مکالمات تلفن همراه به دولت ايران را تاييد کرد، سخنگوي اين شرکت گفت: «بخشIntelligent Solutions که تا ماه مارس سال جاري بخشي از شرکت نوکيا- زيمنس بود، نسخه محدود شده محصولي با نام Monitoring Centre را در نيمه دوم سال 2008 به ايران فروخته است.»

بن روم توضيح داد: «امکانات محصول مذکور به کاربران آن اجازه مي‌دهد روي‌ايميل، تماس‌هاي تلفني، پيام‌هاي متني، پيام‌هاي ارسال شده توسط ابزارهايي مانند ياهو مسنجر و شبکه‌هاي اجتماعي مانند فيس بوک «شنود قانوني» داشته باشند.» همين اظهارنظر كافي بود تا در كنار خبر افشاي توليد‌كننده فناوري ايجاد پارازيت در امواج شبكه‌هاي ماهواره‌اي، نسبت به توليد‌كننده اينگونه فناوري‌ها كه آنها را به صورت مخفيانه به ايران فزروخته بودند واكنش نشان داده شود. هنوز مردم ايران كه اكثرشان مكالمات خود را با گوشي‌هاي نوكيا انجام مي‌دادند در بهت بودند و اين خبر را كاملا باور نكرده بودند.

بعد از اينكه سخنگوي شرکت فنلاندي - آلماني «نوکيا زيمنس» فروش تجهيزات پيشرفته شنود تلفن را به ايران در سال 2008 تاييد کرد، چارلز شامر سناتور دموکرات مجلس سناي آمريکا به همراه سناتور جمهوريخواه ليندسي گراهام در پي ارائه طرحي براي تصويب در سنا برآمدند که به موجب آن شرکت‌هايي که به دولت ايران ابزار پيشرفته شنود مکالمات تلفني و کنترل فضاي وب را فروخته‌اند در آمريکا مورد تحريم قرار بگيرند.اين دو مدعي شدند دليل ارائه اين طرح خود را متوقف کردن گردش آزاد جريان اطلاع رساني از سوي دولت ايران در پي اعتراضات مردمي به نتايج اعلام شده پس از انتخابات رياست‌جمهوري مي‌دانند. روزنامه آمريکايي وال استريت ژورنال در آخرين هفته خردادماه با چاپ گزارشي نوشته بود که دولت ايران تجهيزات پيشرفته‌اي براي شنود مکالمات تلفني و کنترل ارتباطات اينترنتي شهروندان خود از شرکت سازنده تجهيزات ارتباطي فنلاندي – آلماني «نوکيا زيمنس» خريداري کرده است.

اين دو نفر با اشاره به اين گزارش خواستار قطع ارتباط تمامي شرکت‌هاي بزرگ غربي با دولت ايران شده‌ و افزوده‌اند: در حالي که شرکت‌هاي بزرگ آمريکايي قوانين تحريم ايران را رعايت مي‌کنند اما شرکت‌هاي ديگر کشورهاي غربي از جمله اروپا با فروش تجهيزات و انتقال تکنولوژي‌هاي حساس به ايران به دولت اين کشور اجازه مي‌دهند که گردش آزاد اطلاعات را محدود کند.

در طرح دو سناتور مزبور، دولت آمريکا موظف شده است که با تهيه ليستي شرکت‌هايي را که در ماه‌ها و سال‌هاي گذشته تجهيزات پيشرفته محدود کننده آزادي گردش اطلاعات را به دولت ايران فروخته‌اند، مشخص سازد. پس از اين مرحله و در صورت تاييد اطلاعات اين ليست اين شرکت‌ها از انعقاد قرارداد با دولت آمريکا محروم مي‌شوند و شرکت‌هايي هم که در حال حاضر با دولت آمريکا قرارداد همکاري دارند پس از انقضاي مدت قانوني آن، از تمديد قرارداد خود با دولت آمريکا محروم خواهند شد. شرکت زيمنس هم اکنون بيش از 2 هزار قرارداد همکاري با دولت آمريکا دارد که تنها 300 مورد آن با وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) است. اين شرکت تنها در سال 2009 قراردادهايي را به ارزش 250 ميليون دلار با دولت آمريکا منعقد ساخته است، در حالي که شرکت ادغام شده فنلاندي - آلماني نوکيا زيمنس تنها 6 قرارداد به ارزش 5 ميليون دلار با دولت آمريکا منعقد کرده است.

نوكياهاي ايراني
چه كساني نوكيا را به ايران آوردند. نوكيا تنها توليد كننده گوشي است كه در ايران دفتر دارد. نه‌تنها گوشي، بلكه ساير تجهيزات مخابراتي نوكيا كه بيشتر در زيرساخت‌ها مورد استفاده است در ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرند. يكي از نام‌هايي كه با نوكيا در ايران پيوند خورده است، «ايراتل» است. در روزهاي اخير، همزمان با جدي شدن بحث گوشي‌هاي ساخت نوكيا، گمانه‌زني‌ها برسر اينكه ارتباط نوكيا با ايران از چه طريقي است نيز قوت گرفته است. از طرف ديگر، استفاده از شنودهاي پيشرفته و امكانات امنيتي جديد در داخل شركت ايراتل، دستاويزي براي كساني شده است كه واردكننده اين دستگاه‌ها چه كسي است؟ از طرفي بعد از اينكه تعرفه‌هاي واردات گوشي‌هاي تلفن همراه تغيير كرد، طي سال‌هاي گذشته، ايراتل به جاي واردات گوشي‌هاي تلفن همراه و خدمات تعميرات آن، بيشتر به سمت نصب آنتن‌ها و تجهيزات مخابراتي رفته است. اين شركت از اولين شركت‌هايي بود كه اقدام به واردات گوشي تلفن همراه و خدمات پس از فروش در ايران كرد اما علاوه بر اين، نام مدير شركت بعضا در مباحث سياسي ديده مي‌شود.

الف.الف، شهرام جزايري و حسين شريعتمداري
نام مدير ايراني نوكيا، بيشتر به خاطر اشاره‌هاي معروف مديرمسوول روزنامه كيهان به عنوان چهره‌اي سياسي مطرح شد. در هفته اول اسفندماه سال 85، در جريان فرار شهرام جزايري، حسين شريعتمداري در يادداشتي به بررسي احتمال دست داشتن برخي از افراد در فرار شهرام جزايري مي‌پردازد كه به دلايلي از سوي برخي از افراد حمايت مي‌شدند. در اين يادداشت نامي از اين افراد برده نمي‌شود و تنها به اشارتي از محل‌ها و مكان‌ها اكتفا مي‌شود. در همين سال (يعني سال 85)، پ-ف، خواهر‌زاده مدير ايراني نوكيا به روزنامه كيهان مي‌رود و يك سال بعد كتاب «شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي» را توسط انتشارات كيهان منتشر مي‌كند. ماجراي جزايري و حاميان او مسكوت مي‌ماند تا فروردين همين امسال.

در 22 فروردين سال 88 حسين شريعتمداري در شماره 19332 در ستون «يادداشت روز» سرمقاله‌اي به امضاي خود تحت عنوان «آنجا چه خبر است؟» نگاشت که تامل برانگيز بود و به موارد مورد ابهام در پرونده جزايري اشاره داشت. نامبرده در اين يادداشت كدهايي داد، كه نمي‌توان به سادگي از آنها گذشت. در بندهفتم اين يادداشت آمده است: کاش برخي از مسئولان محترم دستگاه قضايي به جاي آنکه گذران اوقات فراغت خود - که متاسفانه خيلي هم زياد هست! - به نقاط خوش آب و هواي کشور رفته و در خانه‌هاي اشرافي کلان سرمايه‌داران جا خوش کنند، بخشي از وقت خود - بخوانيد وقت متعلق به ملت- را نيز صرف رسيدگي به امور قضايي بر زمين مانده مردم و بررسي هويت برخي از مديران اين دستگاه مي‌کردند ـ البته به عنوان وظيفه خويش نه منت به مردم.

مثلا چرا تعطيلات نوروزي را در باغ رويايي! و چند ده هکتاري آقاي «الف» - در منطقه خوش آب و هواي شمال سپري کرده و در ويلاهاي آنچناني و اشرافي اين کلان سرمايه‌دار لم داده‌اند؟ که خداي نخواسته مجبور باشند بهاي اين «لم دادن»‌ها را از کيسه ملت هزينه کنند؟! با توجه به اينكه اين مدير در يكي از شهرهاي شمالي كشور، املاك زيادي دارد، برخي از منابع معتقد بودند احتمالا منظور شريعتمداري از «الف.الف» همان مدير شركت ايراتل است.آيا اين گمانه درست است؟

استعفاي مدير نوكيا به دلايل شخصي
۲۶ فروردين ماه امسال (سال 88) مديرعامل نوكيا در ايران استعفا داد. ب-خ در گفت‌وگو با ايتنا، دليل اين امر را صرفا مسائل شخصي دانست كه موجب تصميم او براي خروج از نوكيا شده است. وي همچنين ارتباط اين موضوع را با مسائل ديگر يا شايعات احتمالي رد كرد.مديرعامل مستعفي بيش از چهار سال در جايگاه مدير‌عامل نوكيا در ايران كه مهم‌ترين عنوان اين شركت در ايران تلقي مي‌شود، فعاليت مي‌كرد.دوران فعاليت او مجموعا دوراني آرام و در عين حال براي نوكيا نسبتا پررونق بود. به گزارش ايتنا در مراسمي كه از سوي دفتر نوكيا در ايران برگزار شد، ضمن توديع مديرعامل سابق، عليرضا شفيع‌پور به عنوان مدير عامل جديد، جايگزين نامبرده شد.

نوكيا حامي صهيونيست يا نوكيا فروشنده مخفي
در سال‌هاي گذشته، همزمان با عمليات مختلف اسرائيل عليه فلسطين و لبنان، گروه‌هاي مذهبي و سياسي در ايران اقدام به انتشار ليستي از شركت‌هاي حامي صهيونيست كردند. در بين شركت‌ها و موسساتي مثل كوكاكولا، فانتا، سي‌ان‌ان، كيت‌كت، نستله و...نام نوكيا نيز به چشم مي‌خورد و اتفاقا از بين اين برند‌ها، برندهايي كه بيشتر مورد توجه تحريم كنندگان مذهبي قرار گرفته بود، كوكاكولا، نستله و نوكيا بودند. در همان زمان‌ها بود كه بسياري از متدينين، به جاي گوشي‌هاي نوكيا از گوشي‌هايي مثل سوني‌اريكسون استفاده مي‌كردند و حالا بعد از گذشت سال‌ها، يكبار ديگر نام نوكيا به خاطر فروش مخفيانه ابزار شنود بر سر زبان‌ها جاري شده است با توجه به اظهارات فعالان بازار، اين مساله تا حدود زيادي بر فروش اين محصول در بازار تاثيرگذار بوده است.

» ادامه مطلب

فيلترينگ هر روز 7 ميليون ساعت وقت نخبگان ايراني را هدر مي‌دهد

ستفاده بيجا از فيلترينگ در کشور باعث تضعيف حوزه فناوري اطلاعات و درنتيجه کاربردهاي آن دربخش‌هاي تجارت الکترونيک و ...شده است.

پدرام سلطاني رئيس کميسيون فناوري اطلاعات اتاق بازرگاني تهران در گفت‌وگو با ايلنا ضمن اشاره به تاثير فيلترينگ در کشور و حوزه فناوري اطلاعات اظهار داشت: تاثيرات فيلترينگ در دو بخش تجارت الکترونيک و توسعه حوزه IT و اينترنت قابل بررسي است، به عبارتي تاثير فيلترينگ بر تجارت الکترونيک و حوزه اينترنت قطعا يک تاثير منفي و انکارناپذيري است که بخش مهم آن عدم توسعه صنعت IT و ضريب نفوذ اينترنت در کشور به واسطه فيلترينگ است.

سلطاني ادامه داد: مکانيزم‌هاي فيلترينگ و سيستم آن باعث کندي سرعت اينترنت و در نتيجه ايجاد مشکل جهت اتصال کاربر به اينترنت مي‌شود و سرعت سايت‌هايي را که فيلتر نيستند را نيز کند مي‌کند، سيستم فيلترينگ باعث مي‌شود کاربر براي استفاده از سايت‌هاي فيلتر نشده هزينه بيشتر و وقت بيشتري را نيز تلف کند، اين در حالي است که کاربران اينترنت در ايران جزو قشر تحصيلکرده و نخبه هستند و به حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، ديني، اجتماعي، فرهنگي و... اشراف دارند.

وي افزود: وقت اين افراد براي رشد و توسعه کشور ارزشمند است ولي اين افراد مجبورند براي استفاده از اينترنت يک کار نيم‌ساعته را با صرف وقت و انرژي مضاعفي انجام دهند که اگر بخواهيم ميزان وقت تلف شده اين نخبگان کشور را در کاربران روزانه کشور (تقريبا 7 ميليون کاربر روزانه در ايران وجود دارد) ضرب کنيم تقريبا وقت نخبگان کشور 7 ميليون ساعت تلف مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: سيستم فيلترينگ باعث شده خيلي از سايت‌هاي علمي و مفيد بي‌جهت فيلتر شوند چراکه سيستم فيلترينگ سيستمي الکترونيکي بوده و جهت فيلتر سايت‌ها از کلماتي که در خود ضبط دارد، استفاده مي‌کند و بر همين اساس بيشتر سايت‌هاي پزشکي و مفيد در کشور فيلتر هستند و اين امر باعث محروميت کاربران از اين سايت‌ها مي‌شود.

رئيس کميسيون فناوري اطلاعات اتاق ايران ادامه داد: نتيجه فيلترينگ طبيعتا استفاده کاربران از فيلترشکن است که اين امر خود يک دور زدن قانون به حساب مي‌آيد و هيچ دولتي حق ندارد شرايطي را فراهم کند که حرمت قانون و قبح قانون‌شکني از بين رود، از نظر بنده اين يکي از قصورات دولت است که باعث سوق‌دهي کاربران به سمت استفاده از فيلترشکن مي‌شود.
وي ادامه داد: همه اين تاثيرات در بخش تجارت الکترونيک نيز نمود پيدا مي‌کند چرا که در بخش تجارت الکترونيک نکته مهم استفاده راحت کاربران از اينترنت و اتصال سريع به آن است که در نتيجه نبود سرعت کافي اينترنت آن در ايران، حوزه تجارت الکترونيک هر روز ضعيف‌تر مي‌شود.

سلطاني افزود: آمار جديد ارائه شده نشان از رتبه پايين ايران در زمينه سرعت اينترنت و بخش دانلود و آپلود است، در حالي که در گذشته غرور ايراني به اين امر راضي نمي‌شد ولي هم‌اکنون ديگر همه مردم به اين امر عادت کرده‌اند که اين نکته بسيار تاسف‌باري است.
وي ادامه داد: نکته بسيار مهمي که وجود دارد اين است که در ايران زيرساخت‌هاي مناسبي براي استفاده از اينترنت وجود دارد ولي انگار عمدي وجود دارد که کاربر براي استفاده از اينترنت به جهت سرعت پايين آن خسته شود و همين امر در تجارت الکترونيک نيز به نوع ديگر باعث انصراف شرکت‌ها براي استفاده از اين ابزار مهم است، به عنوان مثال در اين بخش کاتولگ‌هايي وجود دارد که براي مشاهده آن احتياج به سرعت بالايي است ولي با سرعت کنوني در ايران بازرگانان از استفاده از تجارت الکترونيک خسته مي‌شوند.

سلطاني دنياي مجازي را دنياي سهل و آسان دانست و گفت: استفاده از دنياي مجازي هرچقدر راحت‌تر و سريع‌تر باشد استقبال از تجارت الکترونيک نيز بيشتر خواهد شد و عدم اين امر باعث شده ما در ايران هر سال پله پله به عقب برگرديم، همچنين که کشور ما از نظر ميزان توسعه‌يافتگي فناوري اطلاعات و ميزان دسترسي به اينترنت تقريبا دو سالي است که در رده‌بندي آماري جهان از جدول نيز خارج شده است.
وي گفت: ايران يک جامعه تحصيل کرده با نيروي جوان است و اين نيرو به اينترنت و استفاده از آن شوق دارد و تا زماني که استفاده از اينترنت در ايران تسهيل‌تر ازحالا نشود، توسعه کشور در شان ايراني نخواهد بود.

سلطاني در پايان با اشاره به آمار جديدي که از ضريب نفوذ اينترنت در ايران ارائه شده گفت: درست است که ضريب نفوذ ايران افزايش يافته است ولي اگر واقعا زيرساخت‌هاي اينترنت و IT در کشور مناسب‌تر و فراهم‌تر بود اين ضريب نفوذ بيشتر مايه خجالت بود، همچنين که اين افزايش ضريب نفوذ همگام با افزايش ضريب نفوذ اينترنت در کل جهان است.
» ادامه مطلب

سامسونگ از پلتفرم جدید bada در تلفن‌های هوشمند پرده‌برداری کرد

دوشنبه، ۲۳ آذرماه ۱۳۸۸

Samsung-Bada.jpg
ايتنا - Bada با ارائه امکانات گسترده‌تری در تلفن‌های همراه هوشمند، فرصتی عالی را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، اپراتور‌های موبایل و مصرف‌کنندگان خواهد گذاشت.







هشتم دسامبر 2009، لندن، انگلستان – شركت سامسونگ بعنوان یکی از تولید‌کنندگان اصلی تلفن همراه، پلتفرم Samsung bada مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند را معرفی کرد. در این مراسم، سامسونگ کیت نرم‌افزاری توسعه‌دهنده (SDK) را نیز برای شرکایش به نمایش گذاشت و مزیت‌ها و فرصت‌های منحصر به فردی که پلتفرم bada می‌تواند در اختیار برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، اپراتور‌های تلفن‌همراه و مصرف‌کنندگان قرار دهد را معرفی کرد.

پلتفرم bada روشی است که سامسونگ برای رسیدن به چشم‌انداز خود با عنوان“Smartphone for everyone” (تلفن‌های هوشمند برای همه) در نظر گرفته است. برای دستیابی به این چشم انداز، bada برای مصرف‌کنندگان پلتفرمی با امکانات پیشرفته برای اجرای برنامه‌های موبایل و یک اکوسیستم کامل بر پایه برنامه پشتیبانی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در نظر گرفته که براساس آن هم مصرف‌کننده و هم فروشگاه نرم‌افزاری که برای این پلتفرم در نظر گرفته شده سود خواهند برد.
براساس تجربه سامسونگ و تخصص این شركت در توسعه تلفن‌های همراه پیشرفته، این شركت به کاربران خود امکان لذت بردن از امکانات پیشرفته تلفن همراه خود به کمک برنامه‌های پیشرفته‌ای که برایشان فراهم شده است را ممکن می‌سازد.

دکتر Hosoo Lee مدیر عامل اجرایی و رئیس مرکز راه حل‌های رسانه‌ای سامسونگ در این مراسم گفت: «معتقدم با ارائه Samsung bada و ارائه مجموعه وسیعي از امکانات و انتخاب‌ها در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند، سامسونگ به یکی از شركت‌های راهبردی اصلی در صنعت موبایل تبدیل شده است.»
در ادامه سخنانش او به امکانات bada اشاره کرد و افزود: «همزمان این پلتفرم فرصتی مغتنم را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های مورد نظرشان را برای تعداد زیادی از دستگاه‌های سامسونگ در سرتاسر دنیا طراحی کنند.»

Bada در زبان کره‌ای به معنای اقیانوس است و در ادامه ویژگی‌های کلیدی آن بيان شده است:

رابط کاربری تعاملی
رابط کاربری‌پلتفرم Samsung bada براساس رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی TouchWiz طراحی شده که محیطی ساده با کاربری آسان را بدون قربانی کردن کارایی در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. برای افزایش خلاقیت و تعامل بیشتر با کاربران، در پلتفرم Samsung bada قابلیت‌هایی همچون کنترل‌های وب، کنترل‌های فلش، سنسور تشخیص حرکت، سیستم کنترل لرزش دقیق و سیستم تشخیص صورت در نظر گرفته شده است.
همچنین در این سیستم نرم‌افزار‌هایی بر پایه کار با سنسور‌ها و با قابلیت تشخیص نوع محتوای در حال نمایش نیز وجود دارند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزار‌های مشابهی را به کمک سنسور‌های مختلف از جمله شتاب‌سنج، تشخیص شیب، آب و هوا طراحی کنند.

سرویس‌گرایی
Samsung bada با پشتیبانی از قابلیت‌های متنوع برپایه سرویس‌های مختلف جایگاه خود را از دیگر موارد مشابه متمایز کرده است. از جمله این سرویس‌ها می‌توان از سرویس‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی، همزمان‌سازی دستگاه (Synchronization)، مدیریت محتوا سرویس‌های برپایه محل مکان‌یابی و سرویس‌های تجاری نام برد که همگی توسط سرور‌های bada پشتیبانی می‌شوند.
این قابلیت‌های گسترده به عنوان پشتیبانی مطمئن برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای طراحی سرویس‌های مختلف خواهد بود تا بدون هیچ گونه تلاش اضافی برنامه‌های خود را توسعه دهند.

سیستم باز و قابل تغییر
Samsung bada به توسعه‌دهندگان امکان استفاده از تمام قابلیت‌های تلفن‌های همراه برای سادگی هرچه بیشتر طراحی نرم‌افزار‌ها را داده است. نرم‌افزار‌ها با کمک قابلیت‌های تلفن همراه می‌توانند تماس‌های تلفنی برقرار کنند، پیام بفرستند و یا به لیست افراد موجود در دفترچه تلفن دسترسی داشته باشند.
همچنین سرویس‌های مختلف می‌توانند اطلاعاتی شامل پروفایل‌های شخصی، روابط اجتماعی، لیست برنامه‌های روزانه، یا محتویات را با اجازه کاربر به اشتراک بگذارند تا بتوان در سطح بالاتری از این اطلاعات استفاده نمود. انعطاف‌پذیری bada در مقایسه با سیستم عامل‌های مخصوص موبایل، امکان استفاده از آن روی محدوده وسیع‌تری از دستگاه‌ها را ممکن می‌سازد.

شرکت‌کنندگان در مراسم امروز با یک برنامه رقابتی میان توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیز آشنا شدند. این رقابت اولین فرصت توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای برنده شدن در بخشی از جایزه دو میلیون و هفتصد هزار دلاری خواهد بود. تنها کاری که این افراد باید انجام دهند، تولید انواع مختلفی از نرم‌افزار به کمک پلتفرم bada برای دستگاه‌هایی است که از این پلتفرم پشتیبانی می‌‌کنند.
این مسابقه یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌هایی است که تاکنون برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل در نظر گرفته شده که نشان از جدیت سامسونگ در پشتیبانی از این پلتفرم جدید است.

بعلاوه سامسونگ در سال 2010 جلساتی با نام Developer Days در نظر گرفته که در شهرهای سئول، لندن و سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد كه شرکت در آن برای تمام توسعه‌دهندگان آزاد خواهد بود.
در این جلسات برنامه‌های شرکای سامسونگ در پلتفرم bada ارائه خواهد شد. این شرکا شامل سرویس بلاگ Twitter، شرکت کراه فیلم و بازیblockbuster و توسعه‌دهندگان بزرگ بازی از جمله Capcom، EA Mobile و gameloft می‌شوند. هر یک از این شرکت‌ها در مراسم امروز برنامه‌های خاص خود برای آینده نرم‌افزارهای موبایل و این که پلتفرم bada چطور می‌تواند نقشی کلیدی در ارائه برنامه‌های مبتنی بر سرویس در سال‌های پیش رو داشته باشد را بیان کردند.

«میراث ما ماشین‌های بازی و دستگاه‌های بازی آرکید بوده‌اند، اما ما به دنبال روشی هستیم تا این تجربه را به صورت مویابل در آوریم.» این بخشی از سخنان Yasuhiro Sumida مدیر عمومی شاخه تجاری آنلاین شرکت Capcom بود. او سپس بدین صورت سخنانش را ادامه داد: «به نظر ما همه مشتریان ما تنها در خانه بازی نمی‌کنند و آنها می‌خواهند بازي‌ها را در بیرون از خانه و در هر جایی دم دست خود داشته باشند. برای رسیدن به این هدف ما باید مطمئن باشیم که با شریک مطمئنی کار می‌کنیم. ویژگی bada دسترسی آسان، باز بودن قابلیت‌های آن و سادگی استفاده از آن است.»
سپس Luca Pagano، مدیر عامل EMEA و EA Mobile ارائه bada را به سامسونگ تبریک گفت و ادامه داد: «اینکه یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان تلفن‌های همراه، نرم‌افزار و سرویس‌های موبایل را مورد توجه قرار داده اتفاق بزرگی است و برایشان آرزوی موفقیت داریم. ارائه بازی‌های بزرگ روی دستگاه‌های مناسب با قابلیت اجرای آنها یکی از مواردی است که به طور جدی در EA Mobile دنبال شده و امیدواریم بتوانیم در سال آینده بازی‌های با کیفیت خود را روی این دستگاه‌ها به نمایش بگذاریم.»

در ادامه Michel Guillemot، مدیر شرکت Gameloft گفت: «ما از اینکه دوباره می‌توانیم با سامسونگ همکاری کرده و بازی‌های خود را روی پلتفرم bada منتشر کنیم احساس رضایت می‌کنیم. تاکنون 100 میلیون نسخه از بازی‌های Gameloft در سراسر دنیا توسط کاربران سامسونگ دانلود شده است که به خوبی بیانگر تأثیری است که بازی‌های ما روی دستگاه‌های این شرکت برای مصرف‌کنندگان در طول این سال‌ها ایجاد کرده است. حالا در نسل جدید و به کمک امکاناتی در اختیار ما قرار گرفته، می‌توانیم تجربه بهتری از بازی‌ها را برای کاربران فراهم کنیم.Samsung bada علاوه بر اینکه یک کانال توزیع محتویات دیجیتال جدید و هیجان‌انگیز را برای عنوان‌های Gameloft فراهم کرده، مسیری نو را در اختیار کاربران قرار داده تا کاربران راحت‌تر به دنبال سرگرمی‌های مورد علاقه خود بگردند.»

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب‌سایت bada مراجعه کنید (http://developer.bada.com)

درباره شركت Samsung electronics
Samsung Electronics یک شرکت بین‌المللی در زمینه نیمه‌رسانا‌ها، مخابرات، رسانه‌های دیجیتال و فناوری‌های دیجیتال است که در سال 2008 درآمدی بالغ بر 96 میلیارد دلار داشته است. این شركت با در اختیار داشتن حدود 164 هزار کارمند در 179 شرکت مستقر در 61 کشور مختلف، از دو بخش اصلی رسانه‌های دیجیتال و راه حل‌های مخابراتی و دستگاه‌های ان تشکیل شده است.
در حال حاضر این شركت به عنوان یکی از مارك‌هاي تجاري در زمینه تولید تلویزیون‌های دیجیتال، چیپ‌ست‌های حافظه، تلفن‌های همراه و صفحه‌نمایش‌های TFT LCD فعال است. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.samsung.com مراجعه کنید.

» ادامه مطلب

:: نمایش درجه ی حرارت CPU، مادربورد، هارد، و ولتاژ و وضعیت فن ها توسط نرم افزار SensorsView Pro 2.1

:: نمایش درجه ی حرارت CPU، مادربورد، هارد، و ولتاژ و وضعیت فن ها توسط نرم افزار SensorsView Pro 2.1 ::

SensorsView Pro نرم افزار جالب و مفیدیست که کاربران با استفاده با آن می توانند از درجه ی حرارت CPU، مادربورد، چیپست ها و هارد دیسک و حتی ولتاژ ها و سرعت فن های مختلف سخت افزاری مطلع شوند !

بلی این محصول مفید شرکت STV Software از بسیاری از خطر های جدی و احتمالی ناشی از ازکار افتادگی فن های سخت افزارها و یا افزایش دمای غیر عادی که منجر به صدمات سخت افزاری جبران ناپذیری می شود، برای همیشه جلوگیری به عمل می آورد .

ویژگی جالب این نرم افزار در اطلاع رسانی خوب آن است که به محظ مطلع شدن از خطر احتمالی شما را از طرق مختلف مانند پخش صدای تعیین شده، دادن علامت و آلارم، اجرای نرم افزار خاصی، فرستادن ایمیل به شما در جریان قرار می دهد و حتی می تواند برای تامین امنیت بیشتر هنگام احساس خطر سیستم را خاموش کند !

ویژگی های برتر نرم افزار SensorsView Pro :

پشتیبانی تقریبا تمامی مادربورد ها و چیپست ها .

نمایش دمای هارد سخت افزارهای ضروری سیتسم .

اعلام خطر و اطلاع رسالنی در مواقع بحرانی به طرق گوناگون .

قابلیت فرستادن ایمیل و خاموش کردن سیستم در مواقع بحرانی .

نمایش آمار ها و چارت های اطلاعاتی و گزارشاتی.

نمایش پارامتر های تعیین شده به بر روی نوار Systray .

نمایش میزان CPU مصرفی .

نمایش میزان دیسک سخت مصرفی .

نمایش وضعیت فن ها و سرعت آن ها .

نمایش ولتاژ .

سازگاری با ویندوزهای 98/NT/2000/XP/2003 .

» ادامه مطلب

اینترنت اکسپلورر 9 به دنبال رقیبان است

چهارشنبه هفته پیش در کنفرانس PDC، مایکروسافت در مورد نسخه جدید مرورگر خود Internet Explorer 9 جزئیاتی را شرح داد. البته این توضیحات بیشتر مربوط به توسعه دهندگان بود تا کاربران نهایی، اما با نتیجه گیری از آن می توان آینده خوبی را برای این مرورگر تصور نمود.

اعضای تیم IE شروع به کار روی نسخه جدید این مرورگر کرده اند، در حالی که نسخه 8 این مرورگر با قابلیت های جدیدی که ارائه میکرد نتوانست جای خود را میان کاربران اینترنت پیدا کند. این موضوع دلایل زیادی دارد. یکی از مهمترین دلایل عدم استفاده کاربران اینترنت از این مرورگر، سرعت پایین تر آن نسبت به سایر مرورگر هاست. این که مرورگرهای کروم و فایرفاکس از IE سریع تر هستند را خود مایکروسافت هم قبول دارد. از دید طراحان وب مهمترین مشکل IE پشتیبانی نکردن از برخی استانداردهای وب است. وقتی که مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اپرا از HTML 5 و CSS 3 پشتیبانی می کنند اما IE 8 این کار را نمی کند، باعث آزردگی خاطر طراحان وب می شود. مشکل بعدی IE کارایی پایین در اجرای کدهای جاوا اسکریپت است. تمام سایت های وب 2.0 از جمله Gmail و Facebook از مقداری زیادی کدهای جاوا اسکریپت استفاده می کنند، که باعث می شود کاربران پاسخ های سریعتری از سرور دریافت کنند. IE با کارایی کم در این زمینه از رقبای خود بسیار عقب است.

شرکت مایکروسافت و اعضای تیم IE خیلی بهتر از من و شما به این مشکلات واقف هستند. به همین خاطر برنامه ریزی هایی برای IE 9 دارند تا هم کاربران نهایی و هم طراحان و توسعه دهندگان وب را راضی کنند.

سرعت

مهمترین هدف مایکروسافت برای ارائه نسخه 9 مرورگرش، تسریع در بارگذاری صفحات وب است. این شامل تسریع در رندر کردن صفحات وب با استفاده از قابلیت های سخت افزاری مثل کارت گرافیک و بهبود کارایی کدهای جاوا اسکریپت می شود. هرچند بهبود کارایی کدهای جاوا اسکریپت معیار دقیقی برای تسریع بارگذاری صفحات وب نیست اما به دلیل استفاده وب اپلیکیشن ها از جاوا اسکریپت و فراگیر شدن آن در وب سایت های مبتنی بر وب 2.0 آیتم بسیار مهمی هم برای کاربران نهایی و هم برای توسعه دهندگان وب است. IE 7 و IE 8 در زمینه کارایی جاوا اسکریپت خیلی عقب تر از رقیبان خود هستند. تیم IE در وبلاگ خود گرافی را منتشر کرده که کارایی جاوا اسکریپت در مرورگرهای مختلف را نمایش می دهد. در این گراف که در زیر مشاهده می کنید، IE 9 با فاصله کمی عقب تر از رقیبان خود کارایی جاوا اسکریپت را افزایش داده است.

کارایی اجرای جاوا اسکریپت در مرورگرهای مختلف

همانطور که مشاهده می کنید هنوز هم IE 9 نتوانسته در این زمینه رقیبان خودش را شکست بدهد. البته باید تا ارائه نسخه نهایی این مرورگر صبر کرد و بعد نظر داد. هر چند موزیلا و گوگل در این مدت بیکار نخواهند نشست و حتماً کارایی مرورگر خودشان را افزایش خواهند داد.

پشتیبانی از استانداردهای وب

در سال های اخیر مرورگر اینترنت اکسپلورر به جز دردسر و مشکل برای طراحان و توسعه دهندگان وب، چیز دیگری به ارمغان نیاورده است. مایکروسافت در این نسخه قول داده است که از HTML 5 و CSS 3 به طور کامل پشتیبانی کند. این در حالی است که مرورگرهای کروم و فایرفاکس در آخرین نسخه خود از HTML 5 و CSS 3 به طور کامل پشتیبانی می کنند. این خبر بسیار خوبی برای طراحان وب است که بالاخره مایکروسافت قصد اضافه کردن پشتیبانی کامل از استانداردهای وب را دارد. البته زیاد هم به این قضیه خوش بین نباشید! در حال حاضر IE 9 از اکثر قابلیت های CSS 3 پشتیبانی می کند اما در زمینه HTML 5 پیشرفت کندی دارد. بحث های زیادی برای پشتیبانی از HTML 5 در مرورگر IE 9 وجود دارد، زیرا مایکروسافت هنوز در این زمینه مصمم نیست. به هر حال این قضیه ممکن است باعث شکست IE در مقابل رقیبانی مثل گوگل کروم که از استانداردهای HTML 5 پیروی می کند، شود.

استفاده کمتر از CPU

در اینترنت اکسپلورر 9 وظیفه رندر کردن گرافیک ها و متن های موجود در یک صفحه وب به جای اینکه بر دوش CPU باشد بر دوش کارت گرافیک خواهد بود. این یعنی استفاده کمتر از CPU وقتی که کاربر در حال مشاهده صفحاتی با گرافیگ های غنی و متن های با کیفیت است. IE برای این کار از DirectX استفاده می کند. این یعنی رندر کردن سریعتر صفحات وب، مخصوصاً در کامپیوترهای با کارت گرافیک قوی.

farasun.wordpress.com

به هر حال چه از IE خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید، این مرورگر سهم عمده بازار مرورگرهای وب را در اختیار دارد. چون روی هر PC جدیدی نصب است و کاربران تازه وارد، اینترنت را با این مرورگر می شناسند. اکثر کارشناسان و کاربران حرفه ای وب اعتقاد دارند که Internet Explorer مرورگر مناسب و استانداردی نیست. مایکروسافت با عرضه نسخه بعدی مرورگرش وارد عرصه تازه ای از رقابت با مرورگرهای پرقدرت فایرفاکس و کروم می شود. این رقابت در آخر به نفع کاربران تموم خواهد شد، زیرا هر کدام از طرفین سعی می کنند مروگری بهتر، سریع تر، امن تر و سازگار با استانداردهای روز وب را عرضه کنند. باید منتظر ماند و دید که آیا IE 9 می تواند شکست های قبلی مایکروسافت را جبران کند!؟ نظر شما چیست؟

» ادامه مطلب

۹ تنظیم امنیتی که هر کاربر فیس بوک باید بداند

عضویت در فیس بوک همواره برای عده زیادی با نگرانی و اضطراب همراه بوده است و در مواردی نیز منجر به مشکلاتی هم شده است. کم نیستند افرادی که از برچسب خوردن عکس‌هایشان توسط دیگران و یا دیده شدن عکس‌های خصوصیشان توسط دوستان نه چندان صمیمی شاکی اند.

در این مطلب به آموزش چند راه ساده و کاربردی برای حفظ حریم شخصی در فیس بوک می ‌پردازیم. با اطلاع از این امکانات می توانید بخش قابل ملاحظه ای از مشکلاتتان در این شبکه اجتماعی را حل کنید.

۱- دوستان تان را گروه بندی کنید.

بسیاری از کاربران فیس بوک از این امکان بی خبر هستند. فیس بوک این قابلیت را دارد که دوستان تان را بر اساس سطح روابط و صلاحدید خود در گروه های مجزا دسته بندی کنید. به عنوان مثال می توانید همکاران خود را در یک گروه دسته بندی کنید و برای آنها پیغام های گروهی بفرستید. البته در این صورت امکانات بیشتری در اختیار شما خواهد بود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

- شما می توانید هر یک از دوستان خود را در یک یا چند گروه دسته بندی کنید.

- گروه دوستان مانند سایر دسته بندی های وب با برچسب -Tag- مشخص می شوند.

- هر یک از گروه‌ها می توانند قوانین حریم خصوصی مربوط به خود را داشته باشند.

به طور معمول گروهها در سه قالب دوستان، خانواده و کاری تقسیم‌بندی می‌شوند. در این حالت دسته‌بندی، راحت ‌تر می‌توان حریم خصوصی گروه‌ها را شرح داد. به عنوان مثال شما می خواهید دوستانتان عکس‌های مهمانی شب گذشته را ببینند، اما اگر خانواده و همکارانتان این عکس‌ها را ببینند تازه اول دردسر است. در شرایطی که شما افراد زیادی در لیست فیس بوک خود دارید، استفاده از لیست دوستان برای منظم کردن و ساماندهی افراد بسیار کارآمد و مفید است.

برای ایجاد لیست دوستان خود میتوانید به صفحه friends در فیس بوک مراجعه کنید. در این صفحه در برابر نام هر یک از دوستان تان گزینه ای با نام Add to List می‌بینید که با کلیک روی آن می‌توانید شخص مورد نظر را در یکی از لیست ها قرار دهید و یا اینکه لیست جدیدی برای دسته بندی وی ایجاد کنید.

2- اطلاعات خود را از نتایج جستجوی فیس بوک حذف کنید.

مادر من معلم مدرسه است و اولین سؤالی که بعد از عضویت در فیس بوک پرسید، این بود که «چگونه می ‌توان مانع اطلاع دیگران از حضور فردی در فیس بوک و دست یابی به اطلاعات وی شد؟»

قطعاً مادر من دلایل زیادی برای جلوگیری از آگاه شدن دانش ‌آموزانش از جزئیات زندگی شخصی ‌اش در فیس بوک دارد و بهترین راه برای جلوگیری از این امر، کنترل نمایش اطلاعات اشتراک -اکانت- است. با دنبال کردن مسیر زیر می‌توانید سطح دسترسی به اطلاعات تان از طریق بخش جستجوی فیس بوک را تنظیم کنید

Facebook > setting > privacy setting > search > search visibility > only friends > save changes

البته فیس بوک به صورت پیشفرض تمامی اطلاعات شما را برای افراد موجود در نتورکی که عضو آن هستید قابل جستجو می سازد. با استفاده از منوی باز شونده جلوی گزینه search visibility می توانید با انتحاب گزینه Customize، حلقه این جستجو را تنگ تر کنید.

۳- مشحصات خود را از گوگل حذف کنید.

فیس بوک ترافیک بالایی را صرف نمایش مشخصات کاربران در موتورهای جستجو می‌کند، البته تمام اطلاعات شما در جستجو نمایش داده نمی‌شوند و گوگل به نمایش عکس، لیستی از دوستان، لینک صفحه ارسال پیغام و لینک اضافه کردن به لیست دوستان در این مرحله بسنده می ‌کند.

برای عده‌ای از کاربران که می‌خواهند توسط نتایج جستجو در دسترس باشند، این امکان بسیار ارزشمند است.

اگر شما جزو این دسته از افراد نیستید، می توانید با مراجعه به صفحه search privacy و برداشتن تیک کنار گزینه Create a public search listing for me and submit it for search engine indexing مانع نمایش مشخصات تان در موتورهای جستجو شوید.

Facebook > Settings > Privacy Setting > Search > Create a public search listing for me and submit it for search engine indexing

۴- از برچسب خوردن نام تان در عکس‌های نامناسب جلوگیری کنید.

یکی از مشکلات قدیمی کاربران فیس بوک تگ خوردن و نمایش عکس هایی است که نتایج جبران ناپذیری را بر روابط دوستی و حرفه ای آنها می گذارد.

در محیط فیس بوک امکان بر چسب زدن بر روی عکس ها برای کاربران فراهم است و زمانی که نام شما بر روی یک عکس چسبانده می شود، این عکس برای همه نمایش داده می شود. متاسفانه این عکس را فقط دوستان نزدیک شما نمی بینند، بلکه ممکن است رییس شما هم این عکس را ببیند. اینکه هر روز وقت زیادی را صرف حذف برچسب عکس ها کنیم، اصلا عاقلانه نیست.

برای رهایی از این مشکل باید در صفحه profile privacy page وارد بخش photos tagged of you شوید و با انتخاب گزینه customize نحوه نمایش عکس های برچسب خورده را تعریف کنید. در اینجا با صفحه ای روبرو می شوید که در آن از شما خواسته شده تا مشخص کنید که عکس های برچسب خورده اول به چه کسانی و در چه گروهی نمایش داده شوند. پیشنهاد ما انتخاب گزینه های only me در قسمت بالا و گزینه None of my Networks در قسمت پایین است.

Facebook > Settings > Privacy Setting > profile > photo tagged of you > customize
Friends > Only Me
Networks > None of My Networks


۵- از آلبوم‌هایتان محافظت کنید.

اگر بخواهید عکس‌های تان را از دید عموم مخفی نگه دارید، این کار بدون تغییر تنظیمات هر آلبوم عکس امکان پذیر نیست.

شما می توانید با مراجعه به صفحه Album Privacy به صورت دلخواه سطح دسترسی ویژه هر آلبوم را تعیین کنید. با استفاده از این قابلیت، تنها افرادی عکس‌های شما را خواهند دید که شما به آنها این اجازه را داده باشید. برای حفظ حریم خصوصی، استفاده از این امکان فیس بوک اکیدا توصیه می شود.

Facebook > settings > Privacy Setting > Profile > Edit Photo Album Privacy Settings

۶- مراقب برنامه های جانبی فیس بوک باشید.

گاهی اوقات پس از نصب یک برنامه جانبی متوجه می شوید که متنی به پروفایل شما اضافه شده است. این برنامه ها با این هدف طراحی می شوند که شما به دوستان تان یکی از علاقه مندی های خود را معرفی کنید یا یک خصوصیت رفتاری تان را برای دیگران برجسته کنید. در مواردی این برنامه ها جملات نامناسب و شرم آوری را به پروفایل شما اضافه می کنند که چندان جالب به نظر نمی رسند.

برای جلوگیری از این اتفاق شما دو راه را پیش رو دارید، اول اینکه از نصب برنامه های جانبی خودداری کنید و یا اینکه با اطلاع از امکان وقوع این اتفاق پس از نصب هر برنامه حتما پروفایل خود را کنترل کنید.

۷- اطلاعات تماس خود را خصوصی کنید.

بسیاری افراد از فیس بوک برای مقاصد کاری و حرفه ای استفاده می کنند و به همین دلیل اطلاعات تماس خود را به صورت کامل و دقیق در اختیار لیست دوستان خود قرار می دهند. مشکل زمانی شروع می شود که شما با تقاضای دوستی فردی مواجه می شوید، که تمایل ندارید به اطلاعات تماس شما دسترسی داشته باشد. یا از اینکه تمام گروه های دوستی شما شماره تلفن تان را داشته باشند احساس رضایت نمی کنید.

راه حل بسیار ساده است، با مراجعه به contact information از طریق کلید info در قسمت پروفایل، می توانید برای هر بخش از اطلاعات خود دسترسی مشخصی را تعریف کنید.

پس انتخاب گزینه Edit روبروی عبارت contact information صفحه ای باز می شود که بر اساس گروه های از پیش تعریف شده دوستان اجازه دسترسی به اطلاعات را برای هر کدام به تفکیک تعریف می کنید. البته برای این کار باید بر روی آیکن قفل روبروی هر کادر کلیک کنید و تنظیمات ویژه آن کادر را انجام دهید. بدین ترتیب دیگر نگران این نخواهید بود که افرادی که با آنها ارتباط صرفا کاری دارید ایمیل و شماره تلفن شخصی شما را در اختیار داشته باشند و یا افرادی که به آنها صمیمیتی ندارید اطلاعات تماس شما را داشته باشند و هیچ گاه اطلاعات شما توسط افراد سودجو برای مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.

Facebook > Profile > Info > Contact Information > Edit > push Lock > who can see this

۸. پیغام های نامناسب صفحه اول را کنترل کنید.

پیغام های صمیمانه ی دوستان که بر روی صفحه شما نمایان می شوند، در مواردی لطمات جدی ای را به شخصیت حرفه ای شما وارد می کند. کنترل پیغام های پر از شوخی و خنده، یکی از آزار دهنده ترین امکانات فیس بوک است که البته امکان کنترل آنها نیز برای شما فراهم شده است. شما حتی می توانید دوستان خود را کنترل کنید و اجازه گذاشتن پیغام بر روی صفحه اصلی را به برخی از آنها ندهید. البته این دو کار را از طریق دو قسمت مجزا انجام می شوند.

کنترل نمایش پیغام ها:

از طریق گزینه posting ability واقع در قسمت settings صفحه پروفایل تان می توانید تعیین کنید که چه کسانی پیغام های دوستان تان را ببینند.

Facebook > Profile > Option > Settings > Story Posted by Friends > Who can see posts made by friends

چه کسانی می توانند برای شما پیغام بگذارند:

همچنین با مراجعه به صفحه Profile Privacy settings و از طریق قسمت Wall Posts می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی اجازه دارند در صفحه اصلی شما پیغام بگذارند. با استفاده از تنظیمات این بخش می‌توانید امکان پیغام نوشتن توسط همه دوستان تان را مسدود کنید. یا اینکه به گروه مشخصی از آن‌ها این امکان را بدهید.

Facebook > Settings > Privacy Setting > Profile > Wall Posts

۹. جزئیات روابط دوستانه خود را خصوصی نگه دارید.

اینکه لیست دوستان شما برای همه قابل رویت باشد در ابتدا زیاد ناراحت کننده به نظر نمی رسد، اما در واقع مشخص بودن دایره روابط شما برای همه می تواند به اشکال مختلفی مورد سواستفاده دیگران قرار گیرد. در مواردی هم دوستان شما از این مسئله که دیگران آنها را در لیست شما ببینند، احساس رضایت نمی کنند.

راه حل ساده است، با مراجعه به صفحه Profile Privacy نحوه نمایش روابط و لیست دوستان را به سایرین تنظیم کنید و از سو استفاده های احتمالی جلوگیری کنید.

Facebook > Settings > Privacy Settings > Profile > Friends

نکته ای که در آخر باید به ان توجه کنید این است که موارد بالا تنها 10 راه برای حفظ حریم خصوصی شما در فیس بوک است که شما می توانید بر روی اطلاعات خودتان اعمال کنید. اما شما نمی توانید از نمایش عکس هایتان توسط دیگر دوستان جلوگیری کنید. بنابراین همیشه مراقب باشید که که چیزی را در اختیار دیگران قرار می دهید. ممکن است شما همیشه محتاط باشید، اما باید به این هم فکر کنید که شاید دوستان شما به اندازه خودتان محتاط نباشند.

» ادامه مطلب

گران قيمت ترين موبايل دنيا!

گرانقیمت ترین گوشی تلفن همراه جهان

گرانقیمت ترین گوشی تلفن همراه جهان از ترکیبی از طلا و گوشی آی فن 3G شکل گرفته است و 3.14 میلیون دلار قیمت دارد. تمامی بدنه این گوشی که ساخت آن 10 ماه زمان برده از 271 گرم طلای 22 ساخته شده و لبه قاب و لوگوی اپل در پشت آن توسط 189 قطعه الماس تزئین شده است

» ادامه مطلب

10 ابزار الکترونیکی برتر سال 2009


دانش > فناوری - مجله تایم در آستانه پایان سال 2009 ،10 محصول الکترونیکی برتر امسال را معرفی کرد. تنها ابزار غیردیجیتال (غیر از گوشی همراه، کتابخوان الکترونیکی، دوربین عکاسی، لپ تاپ و ساعت) یک پنکه بدون پره است.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مجله تایم به عنوان یکی از معتبرترین مجلات دنیا در پایان هر سال با انجام یک نظرسنجی از خوانندگان خود و همچنین نظر یک هیئت داوران به معرفی 10 برتر در حوزه های مختلف می پردازد. یکی از این حوزه ها که مورد توجه بسیاری قرار دارد، معرفی برترین محصولات الکترونیکی کوچک است که در ادامه، 10 ابزار برتر این مقوله معرفی می شوند:

1- موتورولا دیروید
این تلفن همراه با سیستم عامل متن باز "آندروئید" گوگل عمل می کند. Droid در حقیقت اولین چالش بزرگ سیستم عامل "آندروئید" با "آی- فن" اپل است.

این تلفن همراه هوشمند دارای یک صفحه لمسی روشن و با حساسیت بسیار بالا است که تمام صفحه کلید و عملکردهای دستگاه را با یک لمس ساده انگشت به کاربر عرضه می کند. "دروید" از سوی شبکه های نسل سوم اپراتور "وریزون" آمریکا حمایت می شود و قیمت آن 300 دلار است.

- نووک
نوک (Nook) یک پخش کننده کتاب الکترونیک است که شباهت زیادی به کتاب الکترونیک "کیندل- 2" محصول آمازون دارد. صفحه نمایشگر این کتاب الکترونیک کاملا لمسی بوده و از اتصالات بی سیم "وای- فای"، کارتهای حافظه "اس. دی" و پشتیبانی فایلهای "پی. دی. اف" برخوردار است. سیستم عامل این پخش کننده "آندروئید" گوگل است. این محصول به قیمت 260 دلار عرضه می شود.

3- پنکه بدون پره Dyson Air Multiplier
شرکت "سر جیمز دیسون" چندی پیش اختراع جدیدی با عنوان " Dyson Air Multiplier" را معرفی کرد. این اختراع جدید در حقیقت نسل آینده پنکه است که بدون پره کار می کند. این پنکه بدون پره بسیار ایمن بوده، به راحتی تمیز می شود و 15 برابر کارآمدتر از پنکه های کنونی است. مهندسان دیسون پس از چهار سال مطالعه موفق شدند فناوری کاملا نوآورانه و جدید این پنکه را توسعه دهند.

این پنکه بدون پره یک حلقه بزرگ پلاستیکی روی یک پایه است که جریان هوا را به طور مداوم تولید کرده و به این ترتیب هوای تازه و ثابت را در محیط پیرامون خود تضمین می کند.

Dyson Air Multiplier پس از 127 از اختراع پنکه توانست یک نوآوری در ساخت این دستگاههای خنک کننده ایجاد کند. قیمت این دستگاه بین 300 تا 330 دلار است.

4- آی-فون 3GS
نسل جدید تلفن همراه "آی- فن" با عنوان iPhone 3GS است که یک رایانه قابل حمل کوچک و کامل است در واقع تلفن همراه هوشمندی است که دنیای تلفنهای همراه را دگرگون کرده است. دوربین سه مگاپیکسلی و تمام برنامه های لازم برای ویرایش فیلم به علاوه ارسال مستقیم کلیپ‌ها از راه "میل"، "ام ام اس" و روی وب و حتی یوتیوب از اولین ویژگیهای این تلفن همراه است.

خصوصیات دیگر این "آی- فن" جدید هدایتهای صوتی است که امکان استفاده از تمام عملکردهای صوتی را تنها با یک کلید لمسی ساده و ارسال و دریافت پیامهای چندرسانه ای را فراهم می کند.

همچنین این تلفن همراه مجهز به قطب نمای دیجیتالی، موقعیت یاب جهانی "تام تام" با جهت یابی صوتی، صفحه کلید لمسی، سیستم جستجو و یک باتری است که زمان مصرف آن بیش از 18 ساعت به طول می انجامد. همچنین دارای یک عملکرد بسیار ساده است که "تلفن همراه من کجاست؟"نام دارد.

عملکرد "تلفن همراه من کجاست؟" زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که دستگاه گم شده باشد. با فعال کردن این سیستم، دستگاه در زمان سرقت و یا مفقود شدن غیرفعال و قفل می شود. حافظه داخلی این دستگاه در دو نوع 18 و 32 گیگابایتی عرضه می شود. به ویژه این تلفن همراه مجهز به سیستم عامل جدید OS 3.0 است که امکان خرید فیلم از روی "آی- تیونز" - فروشگاه "آنلاین اپل" - را فراهم می کند. قیمت متغیر این دستگاه بین 200 تا 300 دلار است.

5- دوربین دیجیتالی Canon EOS-1D Mark IV
دوربین دیجیتالی 16 مگاپیکسلی کانن نه تنها یک دوربین عکسبرداری حرفه ای است، که توانایی فیلمبرداری اچ.دی تصویربرداری 30 فریم در هر ثانیه است. سیستم اتوفوکوس 45 نقطه از دیگر ویژگیهای این دوربین است. 1D Mark IV قادر است با حساسیت فوق العاده بالای ایزوی 102،400 در نور شب نیز عمل کند. قیمت این دوربین 5 هزار دلار است.

6- رایانه قابل حمل "آدامو XPS" دل
ضخامت Dell Adamo XPS بسیار کم بوده و تنها 41/0 اینچ و صفحه نمایشگر آن "ال. ای. دی" عریض آن 4/13 اینچ است. قیمت این محصول هزار و 799 دلار است.

7- دوربین FinePix Real 3D W1
شرکت فوجی فیلم اولین دوربین تمام دیجیتال خود را در سال 1988 ساخت. این شرکت در سال 2009 اولین دوربین سه بعدی دیجیتال خود را معرفی کرد. این دوربین 10 مگاپیکسلی دو لنز دارد. زمانی که کاربر با این دوربین سه بعدی عکس می گیرد در واقع دوربین با دو لنز خود دو تصویر مجزا تهیه کرده است که آنها را در قالب یک تصویر سه بعدی واحد با هم ترکیب می کند. این تصویر در ویزور پشت دوربین قابل مشاهده است. این دوربین به قیمت 600 دلار عرضه می شود.

8- ساعت G-Shock GW7900B-1 محصول کاسیو
این ساعت نه تنها مورد توجه مردم عادی است بلکه با استقبال زیاد قهرمانان ورزشی نیز مواجه است. این ساعت مجهز به پانلهای خورشیدی است که بدون توقف، انرژی مورد نیاز باتری ساعت را تامین می کنند. همچنین دارای یک سیستم گیرنده رادیویی است که سیگنالهای تنظیم زمان را از 6 ایستگاه فرستنده در سراسر دنیا دریافت کرده و به طور خودکار با تغییر موقعیت کاربر و تغییر زمان، خود را تنظیم می کند. همچنین چهار نقطه حفاظتی روی بدنه ساعت، این دستگاه را نسبت به ضربه های محیط بسیار مقاوم کرده است. قیمت این ساعت 150 دلار است.

9- هدفن Beats Solo by Dr. Dre
نسل دوم هدفنهای Beats Solo by Dr. Dre با حذف اصوات اضافی، صدا را با یک کیفیت بالا و بسیار واضح عرضه می کند. این هدفن برای پخش کننده های MP3 مثل "آی- پاد" بسیار مناسب است. همچنین این هدفن در کنار یک میکروفن می تواند به یک هندزفری برای تلفنهای همراه و یا رایانه ها تبدیل شود. قیمت این هدفن 200 دلار است.

10- تلویزیون پلاسمای HDTVs محصول پاناسونیک
G10 series of plasma HDTVs مصرف انرژی کمتری نسبت به مدلهای قبلی تلویزیونهای پلاسمای پاناسونیک دارد و همچنین از استاندارد THX نیز برخوردار است. این بدان معنی است که این دستگاه می تواند کیفیت فیلمهایی که برای مثال روی "یو تیوب" عرضه می شوند ارتقا داده و روی نمایشگر تلویزیون همانند یک فیلم "دی. وی. دی" با کیفیت بالا نشان دهد. قیمت این دستگاه بین هزار و 200 تا دو هزار دلار است.

» ادامه مطلب

دوستان عزیز نرم افزاری آماده هجرت شوید؟

با گسترش روز افزون سیستم عامل های متن باز و رایگان بودن این دریا کار به جایی رسیده که بهتر است از دنیای مایکروسافت و دردسر های مختلفش هجرت کنید.

آیا دوست دارید کشور بدون مالیات ، بدون ویزا ، بدون خطر ، جرو و غیره را تجربه کنید. مجموعه کشورهای لینوکس برای شما ویزا صادر نمی کند بلکه آغوشی به حد دریا بر روی شما گشوده، پس زمان لبیک گفتن رسیده است.

من تصمیم دارم که یک گروه لینوکسی جهت راهنمایی شما به کشور راه بیاندازم. پس از دوستان علاقه مند به ارسال مطالب لینوکسی و به خصوص متن باز درخواست می شود برای ارسال مقالات و هر گونه مطلب در نظرات ایمیل خود را ارسال کنند تا به عنوان نویسنده در این بخش فعالیت کنند.

با تشکر.

» ادامه مطلب

مفهوم فوکوس:

برای من سوال بسیار بزرگی وجود داره ، چرا تو آموزش ها مون به جای اینکه به اصل مفهوم بپردازیم به کلمه های قلمبه سلمبه پناه می بریم آقا ، خانم کسی تو سواد شما شک نداره ها!!!!!! خوب من بی سواد یه مفهوم از فو کوس می گم دقت کنی و نفس عمیق بکشی درد نداره؟!

ببینم تا حالا شده دارید یه متن تایپ می کنید یه برنامه باز می کنید ، وقتی که دوباره میای سراغ تایپت می بینی که کل متنت انتخاب شده ، خوباین نشون دهنده ی اینه که فوکوس (به قوله بکس زوم کرده روش دیگه ) آهان افتاد ، حالا این قضیه تو برنامه ها مون اکثرا مشکل آفرین میشه ، برای تنظیم فوکوس باید TabIndex _که خاصیته (اینهو ویتامین که خاصیته) کوچکترین مقدارش رو قسمتی باشه که ما می خوایم ، به این عکس نگاه کنید:




خوب ببینید این دکمه ای که دارای دور آبی اطراف خودشه زوم (فوکوس) روشه ، تنظیم TabIndex کاره سختیه برای تنظیم فوکوس یه راه راحت اینه که برید اول فرم برنامتون رو تو محیط سی شارپ باز کنید وView ->Tab Order خوب حالا میتونید به خوبی رو یکیشون زوم کنید ، گیر بدیدو اینا!!!!

نکته طلایی:

اول اینکه تو همه ی محیط های ویژوالی همینه که همینه ، بدشم اینکه کلا لیبل ها تو فرم برنامه ما دارای فوکوس هستن اما وقت اجرا این امتیاز ازش گرفته میشه و به بعدی داده میشه بعدی مثلا میتونه دکمه باشه.

کدطلایی:

دهخدا:

<<بالش خردمند به همت های بلند باشد نه به پدران ارجمند>>


» ادامه مطلب