۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

سامسونگ از پلتفرم جدید bada در تلفن‌های هوشمند پرده‌برداری کرد

دوشنبه، ۲۳ آذرماه ۱۳۸۸

Samsung-Bada.jpg
ايتنا - Bada با ارائه امکانات گسترده‌تری در تلفن‌های همراه هوشمند، فرصتی عالی را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، اپراتور‌های موبایل و مصرف‌کنندگان خواهد گذاشت.







هشتم دسامبر 2009، لندن، انگلستان – شركت سامسونگ بعنوان یکی از تولید‌کنندگان اصلی تلفن همراه، پلتفرم Samsung bada مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند را معرفی کرد. در این مراسم، سامسونگ کیت نرم‌افزاری توسعه‌دهنده (SDK) را نیز برای شرکایش به نمایش گذاشت و مزیت‌ها و فرصت‌های منحصر به فردی که پلتفرم bada می‌تواند در اختیار برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، اپراتور‌های تلفن‌همراه و مصرف‌کنندگان قرار دهد را معرفی کرد.

پلتفرم bada روشی است که سامسونگ برای رسیدن به چشم‌انداز خود با عنوان“Smartphone for everyone” (تلفن‌های هوشمند برای همه) در نظر گرفته است. برای دستیابی به این چشم انداز، bada برای مصرف‌کنندگان پلتفرمی با امکانات پیشرفته برای اجرای برنامه‌های موبایل و یک اکوسیستم کامل بر پایه برنامه پشتیبانی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در نظر گرفته که براساس آن هم مصرف‌کننده و هم فروشگاه نرم‌افزاری که برای این پلتفرم در نظر گرفته شده سود خواهند برد.
براساس تجربه سامسونگ و تخصص این شركت در توسعه تلفن‌های همراه پیشرفته، این شركت به کاربران خود امکان لذت بردن از امکانات پیشرفته تلفن همراه خود به کمک برنامه‌های پیشرفته‌ای که برایشان فراهم شده است را ممکن می‌سازد.

دکتر Hosoo Lee مدیر عامل اجرایی و رئیس مرکز راه حل‌های رسانه‌ای سامسونگ در این مراسم گفت: «معتقدم با ارائه Samsung bada و ارائه مجموعه وسیعي از امکانات و انتخاب‌ها در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند، سامسونگ به یکی از شركت‌های راهبردی اصلی در صنعت موبایل تبدیل شده است.»
در ادامه سخنانش او به امکانات bada اشاره کرد و افزود: «همزمان این پلتفرم فرصتی مغتنم را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های مورد نظرشان را برای تعداد زیادی از دستگاه‌های سامسونگ در سرتاسر دنیا طراحی کنند.»

Bada در زبان کره‌ای به معنای اقیانوس است و در ادامه ویژگی‌های کلیدی آن بيان شده است:

رابط کاربری تعاملی
رابط کاربری‌پلتفرم Samsung bada براساس رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی TouchWiz طراحی شده که محیطی ساده با کاربری آسان را بدون قربانی کردن کارایی در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. برای افزایش خلاقیت و تعامل بیشتر با کاربران، در پلتفرم Samsung bada قابلیت‌هایی همچون کنترل‌های وب، کنترل‌های فلش، سنسور تشخیص حرکت، سیستم کنترل لرزش دقیق و سیستم تشخیص صورت در نظر گرفته شده است.
همچنین در این سیستم نرم‌افزار‌هایی بر پایه کار با سنسور‌ها و با قابلیت تشخیص نوع محتوای در حال نمایش نیز وجود دارند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزار‌های مشابهی را به کمک سنسور‌های مختلف از جمله شتاب‌سنج، تشخیص شیب، آب و هوا طراحی کنند.

سرویس‌گرایی
Samsung bada با پشتیبانی از قابلیت‌های متنوع برپایه سرویس‌های مختلف جایگاه خود را از دیگر موارد مشابه متمایز کرده است. از جمله این سرویس‌ها می‌توان از سرویس‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی، همزمان‌سازی دستگاه (Synchronization)، مدیریت محتوا سرویس‌های برپایه محل مکان‌یابی و سرویس‌های تجاری نام برد که همگی توسط سرور‌های bada پشتیبانی می‌شوند.
این قابلیت‌های گسترده به عنوان پشتیبانی مطمئن برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای طراحی سرویس‌های مختلف خواهد بود تا بدون هیچ گونه تلاش اضافی برنامه‌های خود را توسعه دهند.

سیستم باز و قابل تغییر
Samsung bada به توسعه‌دهندگان امکان استفاده از تمام قابلیت‌های تلفن‌های همراه برای سادگی هرچه بیشتر طراحی نرم‌افزار‌ها را داده است. نرم‌افزار‌ها با کمک قابلیت‌های تلفن همراه می‌توانند تماس‌های تلفنی برقرار کنند، پیام بفرستند و یا به لیست افراد موجود در دفترچه تلفن دسترسی داشته باشند.
همچنین سرویس‌های مختلف می‌توانند اطلاعاتی شامل پروفایل‌های شخصی، روابط اجتماعی، لیست برنامه‌های روزانه، یا محتویات را با اجازه کاربر به اشتراک بگذارند تا بتوان در سطح بالاتری از این اطلاعات استفاده نمود. انعطاف‌پذیری bada در مقایسه با سیستم عامل‌های مخصوص موبایل، امکان استفاده از آن روی محدوده وسیع‌تری از دستگاه‌ها را ممکن می‌سازد.

شرکت‌کنندگان در مراسم امروز با یک برنامه رقابتی میان توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیز آشنا شدند. این رقابت اولین فرصت توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای برنده شدن در بخشی از جایزه دو میلیون و هفتصد هزار دلاری خواهد بود. تنها کاری که این افراد باید انجام دهند، تولید انواع مختلفی از نرم‌افزار به کمک پلتفرم bada برای دستگاه‌هایی است که از این پلتفرم پشتیبانی می‌‌کنند.
این مسابقه یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌هایی است که تاکنون برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل در نظر گرفته شده که نشان از جدیت سامسونگ در پشتیبانی از این پلتفرم جدید است.

بعلاوه سامسونگ در سال 2010 جلساتی با نام Developer Days در نظر گرفته که در شهرهای سئول، لندن و سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد كه شرکت در آن برای تمام توسعه‌دهندگان آزاد خواهد بود.
در این جلسات برنامه‌های شرکای سامسونگ در پلتفرم bada ارائه خواهد شد. این شرکا شامل سرویس بلاگ Twitter، شرکت کراه فیلم و بازیblockbuster و توسعه‌دهندگان بزرگ بازی از جمله Capcom، EA Mobile و gameloft می‌شوند. هر یک از این شرکت‌ها در مراسم امروز برنامه‌های خاص خود برای آینده نرم‌افزارهای موبایل و این که پلتفرم bada چطور می‌تواند نقشی کلیدی در ارائه برنامه‌های مبتنی بر سرویس در سال‌های پیش رو داشته باشد را بیان کردند.

«میراث ما ماشین‌های بازی و دستگاه‌های بازی آرکید بوده‌اند، اما ما به دنبال روشی هستیم تا این تجربه را به صورت مویابل در آوریم.» این بخشی از سخنان Yasuhiro Sumida مدیر عمومی شاخه تجاری آنلاین شرکت Capcom بود. او سپس بدین صورت سخنانش را ادامه داد: «به نظر ما همه مشتریان ما تنها در خانه بازی نمی‌کنند و آنها می‌خواهند بازي‌ها را در بیرون از خانه و در هر جایی دم دست خود داشته باشند. برای رسیدن به این هدف ما باید مطمئن باشیم که با شریک مطمئنی کار می‌کنیم. ویژگی bada دسترسی آسان، باز بودن قابلیت‌های آن و سادگی استفاده از آن است.»
سپس Luca Pagano، مدیر عامل EMEA و EA Mobile ارائه bada را به سامسونگ تبریک گفت و ادامه داد: «اینکه یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان تلفن‌های همراه، نرم‌افزار و سرویس‌های موبایل را مورد توجه قرار داده اتفاق بزرگی است و برایشان آرزوی موفقیت داریم. ارائه بازی‌های بزرگ روی دستگاه‌های مناسب با قابلیت اجرای آنها یکی از مواردی است که به طور جدی در EA Mobile دنبال شده و امیدواریم بتوانیم در سال آینده بازی‌های با کیفیت خود را روی این دستگاه‌ها به نمایش بگذاریم.»

در ادامه Michel Guillemot، مدیر شرکت Gameloft گفت: «ما از اینکه دوباره می‌توانیم با سامسونگ همکاری کرده و بازی‌های خود را روی پلتفرم bada منتشر کنیم احساس رضایت می‌کنیم. تاکنون 100 میلیون نسخه از بازی‌های Gameloft در سراسر دنیا توسط کاربران سامسونگ دانلود شده است که به خوبی بیانگر تأثیری است که بازی‌های ما روی دستگاه‌های این شرکت برای مصرف‌کنندگان در طول این سال‌ها ایجاد کرده است. حالا در نسل جدید و به کمک امکاناتی در اختیار ما قرار گرفته، می‌توانیم تجربه بهتری از بازی‌ها را برای کاربران فراهم کنیم.Samsung bada علاوه بر اینکه یک کانال توزیع محتویات دیجیتال جدید و هیجان‌انگیز را برای عنوان‌های Gameloft فراهم کرده، مسیری نو را در اختیار کاربران قرار داده تا کاربران راحت‌تر به دنبال سرگرمی‌های مورد علاقه خود بگردند.»

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب‌سایت bada مراجعه کنید (http://developer.bada.com)

درباره شركت Samsung electronics
Samsung Electronics یک شرکت بین‌المللی در زمینه نیمه‌رسانا‌ها، مخابرات، رسانه‌های دیجیتال و فناوری‌های دیجیتال است که در سال 2008 درآمدی بالغ بر 96 میلیارد دلار داشته است. این شركت با در اختیار داشتن حدود 164 هزار کارمند در 179 شرکت مستقر در 61 کشور مختلف، از دو بخش اصلی رسانه‌های دیجیتال و راه حل‌های مخابراتی و دستگاه‌های ان تشکیل شده است.
در حال حاضر این شركت به عنوان یکی از مارك‌هاي تجاري در زمینه تولید تلویزیون‌های دیجیتال، چیپ‌ست‌های حافظه، تلفن‌های همراه و صفحه‌نمایش‌های TFT LCD فعال است. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.samsung.com مراجعه کنید.

0 نظر:

ارسال یک نظر