۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

بیشتر کاربران iPad را برای مصارف کاری می خواهند


نتیجه حاصل از یک نظرسنجی روی ۲۵۰۰ کاربر نشان داد که دلیل اصلی بیشتر این افراد برای خرید رایانه لوحی اپل موسوم به iPad، استفاده آن به عنوان ابزاری قابل‌حمل برای مصارف و اهداف کاری بوده است.

این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقاتی Zogby برای شرکت Sybase انجام شده است، نشان می‌دهد که ۳/۵۲ درصد از کاربران iPad را ابزاری مناسب برای پاسخگویی به نیازهای کاری خود به صورت سیار می‌دانند.

به گزارش همکاران سیستم، تماشای تصاویر ویدیویی دومین هدف کاربران از انتخاب iPad به عنوان ابزاری مناسب بوده است. این نظرسنجی نشان داد که ۲/۴۸ درصد کاربران این رایانه لوحی قابل‌حمل را برای تماشای تصاویر ویدیویی مناسب می‌دانند، ۴/۳۵ درصد قصد خرید آن برای انجام بازی‌های رایانه‌ای را دارند و ۲۰ درصد نیز این رایانه را برای مصارف تجاری در اختیار خواهند گرفت.

البته نتایج مذکور به معنی موافقت عمومی کاربران برای خرید این دستگاه‌ نبوده است. زیرا در پایان این نظرسنجی مشخص شد از هر ۸ نفر تنها یک کاربر قصد خرید iPad را دارد که این خبر می‌تواند برای اپل نگران‌کننده باشد.

سه‌چهارم کسانی که در این تحقیق شرکت کردند، اظهار داشتند که دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند یا iPad کارایی آن‌ها در محل کار را افزایش می‌دهد. در این میان، ۲۵ درصد توضیح دادند که این دستگاه‌ها کارایی آن‌ها را کمتر می‌کنند و یا در این زمینه اثر خاصی ندارد.

» ادامه مطلب

خنجر چینی مایکروسافت بر پشت گوگل!

رکت مایکروسافت اعلام کرد حاضر نیست بخاطر گوگل از چین خارج شود و به قوانین سانسور در چین احترام می‌گذارد.

ظاهراً امید برخی به اینکه جنگ گوگل با چین بر سر مساله سانسور بتواند دیگر شرکت‌های اینترنتی را نیز وارد این جبهه کند، به یاس مبدل شده است و اوضاع به گونه‌ای است که این روند ممکن است نتیجه عکس دهد و باعث ایجاد شکاف میان شرکت‌های بزرگ اینترنتی در جهان شود.

شرکت مایکروسافت که منافع قابل توجهی در چین دارد، صراحتا در پاسخ به انتقاد یکی از مقامات گوگل مبنی بر اینکه مایکروسافت علیه حقوق بشر و آزادی بیان حرکت می‌کند با رد این انتقاد اعلام کرد که این شرکت همچنان به قوانین سانسور در چین احترام می‌گذارد.

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه گاردین، یک مقام ارشد مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت بیست سال است در چین فعالیت می‌کند و نسبت به ادامه فعالیت خود علاقمند است و شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند براساس منافع خود در این خصوص تصمیم بگیرند.

گوگل سرانجام پس از غائله حملات هکرها به سرورهای این شرکت که گفته می‌شود کار چینی‌ها بوده، موتور جستجوگر خود را از چین به هنگ‌کنگ منتقل کرد و ارائه خدمات بدون سانسور خود به کاربران چینی را آغاز کرد.

این اقدام اگرچه تازه‌ترین اقدام گوگل برای به چالش کشیدن قوانین سانسور اینترنتی در چین است اما این شرکت در تلاشست تا دولت آمریکا و دیگر شرکت‌های تجاری را با این توجیه که سانسور یک محدودیت غیرعادلانه برای حقوق بشر و اطلاع‌رسانی است، وارد این ماجرا کند.

برخی شرکت‌های تجاری فعال در چین مانند دل و گروه بزرگ تجاری Go Daddy برای پیروی از این اقدام گوگل اعلام آمادگی کرده‌اند.

گروه بزرگ تجاری Go Daddy که در امور ثبت نام دامنه‌های تجاری در چین مشغول است اعلام کرده است که احتمالا ثبت دامنه‌های اینترنتی با پسوند .CN را در چین متوقف خواهد کرد.

شرکت دل نیز به عنوان سومین تولیدکننده رایانه در جهان اعلام کرده است که احتمالا در پیروی از اقدام گوگل کارخانجات تولیدی خود را از چین به هند منتقل خواهد کرد و مایکل دل موسس این شرکت در دیدار با نخست‌وزیر هند این پیشنهاد را با وی مطرح کرده است.

اما در همین حال برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی دارای منافع در چین مانند یاهو و مای اسپیس مانند مایکروسافت اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند از چین خارج شوند و از منافع خود در این کشور چشم بپوشند.

» ادامه مطلب

چاکرا با اسم رمز Panora منتشر شد

چاکرا یک توزیع لینوکس بر پایه آرچ لینوکس است که با استفاده از بستر قدرتمند آرچ ٫ قابلیت Live CD و نصاب گرافیکی به همراه ابزار اختصاصی که تیم توسعه آن برای استفاده بهتر و راحتر تدارک دیده اند سعی بر آن دارند که توزیعی قوی و پایدار را بر پایه ی آرچ برای کاربرانی که تمایل دارند از این بستر قدرتمند استفاده کنند، فراهم کنند.

این نسخه از چاکرا امکانات جدیدتری نسبت به قبل داشته که می توان به اختصار این گونه معرفی کرد :

- مهمترین بخش توسعه چاکرا آلفا ۵ بهبود نصاب گرافیکی آن موسوم به Tribe در بخش پارتیشن بندی و همچنین اضافه کردن گرافیک های تصویری در حین نصب به منظور معرفی آن برای افراد نا آشنا و همچینن پشتیبانی از وضوح تصویر ۸۰۰×۶۰۰ برای کامپیوتر ها و مانیتورهای قدیمی تر

- پشتیبانی بهتر از پرینترها و نصب و پیکربندی راحت تر پرینتر

- مدیریت بهتر درایو های نوری با استفاده از نرم افزار K3B و اتوماتیک مانت برای فایل های ISO

- پشتیبانی از Drop-Down Konsole با استفاده از نرم افزار Yakuake

- مدیریت و پشتیبانی بهتر از مودم های دایال آپ و broadband USB 3g/HSDPA با استفاده از ابزارهای Knetworkmanager و modem manager

- پشتیبانی بهتر از زبان ها و تنظیمات محلی و keyboard layout در حین بوت لایو سی دی و نصب چاکرا

همچنین امکانات به روز شده آن را می توان اینگونه معرفی کرد :

- استفاده از کرنل لینوکس Kernel-2.6.32.10-1chakra به همراه پشتیبانی از lzma

- آخرین نسخه aufs2 کانفیگ شده برای کرنل چاکرا

- استفاده از آخرین نسخه KDE SC کانفیگ شده برای چاکرا موسوم به KDEmod 4.4.1

- استفاده از آخرین نسخه Shaman2 پکیج منیجر اختصاصی چاکرا و aqpm2

- پشتیبانی از Xorg-Server نسخه ۱٫۷٫۵٫۹۰۲

- پشتیبانی از درایور گرافیکی NVIDIA نسخه ۱۹۰ و آخرین نسخه درایور آزاد ATI

- پشتیبانی بهتر از کارت های وایرلس

- پشتیبانی از آخرین نسخه Akonadi (نسخه ۱.۳.۱)

- پشتیبانی از gcc 4.4

- آماروک نسخه ۲.۳

- آخرین نسخه پایدار کلاینت میکروبلاگینگ choqok

- K3B 2 نسخه در حال توسعه RC2

- Kaffeine 1.0 pre 3

- استفاده از آخرین نسخه Galaxair Artwork برای محیط کار و Plasma-Desktop

- آحرین نسخه پایدار مرورگر وب Rekonq نسخه ۰.۴ (پیشنهاد شده توسط تیم توسعه چاکرا برای کاربران)

- و…

این نسخه از چارکرا را می توانید از این لینک بر روی سایت فارسی و یا از سایت SF.net دانلود کنید . شاید بعد از نصب چاکرا به صورت dual boot در کنار ویندوز ۷ ٫ ویندوز در لیست گراب شناخته نشود . برای حل این مشکل می توانید از این راهنما استفاده کنید . همچنین برای استفاده بهتر و پشتیبانی بهتر از این توزیع می توانید به سایت و انجمن های رسمی آن و یا سایت پیشتیبانی فارسی آن مراجعه کنید

» ادامه مطلب

حضور در نمایشگاه رباتیک


با سلام:
بدین وسیله از دوستان نرم افزاری برای حضور در نمایشگاه بین المللی برای بازدید از نمایشگاه رباتیک دعوت به عمل می آید. روز بازدید چهارشنبه از ساعت 15 تا 17 .
محل دیدار درب چمران نمایشگاه بین المللی تهران
» ادامه مطلب

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

اشتباه


خانم جوانی در سالن انتظار فرودگاهی بزرگ منتظر اعلام برای سوار شدن به هواپیما بود...
باید ساعات زیادی رو برای سوار شدن به هواپیما سپری میکرد و تا پرواز هواپیما مدت زیادی مونده بود ..پس تصمیم گرفت یه کتاب بخره و با مطالعه كتاب اين مدت رو بگذرونه ..اون همینطور یه پاکت شیرینی خرید…
اون خانم نشست رو یه صندلی راحتی در قسمتی که مخصوص افراد مهم بود ..تا هم با خیال راحت استراحت کنه و هم کتابشو بخونه.
کنار دستش .اون جایی که پاکت شیرینی اش بود .یه آقایی نشست روی صندلی کنارش وشروع کرد به خوندن مجله ای که با خودش آورده بود ..
وقتی خانومه اولین شیرینی رو از تو پاکت برداشت..آقاهه هم یه دونه ورداشت ..خانومه عصبانی شد ولی به روي خودش نیاورد..فقط پیش خودش فکر کرد این یارو عجب رویی داره ..اگه حال و حوصله داشتم حسابی حالشو میگرفتم
هر یه دونه شیرینی که خانومه بر میداشت ..آقاهه هم یکی ور میداشت .
دیگه خانومه داشت راستی راستی جوش میاورد ولی نمی خواست باعث مشاجره بشه
وقتی فقط یه دونه شیرینی ته پاکت مونده بود ..خانومه فکر کرد..اه . حالا این آقای پر رو و سواستفاده چی چه عکس العملی نشون میده..هان؟؟؟؟
آقاهه هم با کمال خونسردی شیرینی آخری رو ور داشت ..دو قسمت کرد و نصفشو داد خانومه ونصف دیگه شو خودش خورد..
اه ..این دیگه خیلی رو میخواد…خانومه دیگه از عصبانیت کارد میزدی خونش در نمیومد.
در حالی که حسابی قاطی کرده بود ..بلند شد و کتاب و اثاثش رو برداشت وعصبانی رفت برای سوار شدن به هواپیما
وقتی نشست سر جای خودش تو هواپیما ..یه نگاهی توی کیفش کرد تا عینکش رو بر داره..که یک دفعه غافلگیر شد..چرا؟ برای این که دید که پاکت شیرینی که خریده بود توی کیفش هست .<<.دست نخورده و باز نشده>>
فهمید که اشتباه کرده و از خودش شرمنده شد.اون یادش رفته بود که پاکت شیرینی رو وقتی خریده بود تو کیفش گذاشته بود.
اون آقا بدون ناراحتی و اوقات تلخی شیرینی هاشو با او تقسیم کرده بود
در زمانی که اون عصبانی بود و فکر میکرد که در واقع اون آقاهه است که داره شیرینی هاشو میخوره
و حالا حتی فرصتی نه تنها برای توجیه کار خودش بلکه برای عذر خواهی از اون آقا رو نداره
چهار چیز هست که غیر قابل جبران و برگشت ناپذیر هست .
سنگ ... بعد از این که پرتاب شد
دشنام ... بعد از این که گفته شد
موقعیت … بعد از این که از دست رفت
و زمان… بعد از این که گذشت و سپری شد
» ادامه مطلب