۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

قفل جدیدترین برنامه مایکروسافت در 6 ساعت شکست

- غول دنیای نرم‌افزار که نرم‌افزار شبیه‌ساز ویندوز-فون7 را در نمایشگاه میکس ارایه کرده بود، در کمتر از چند روز غافلگیر شد، چراکه یک مهندس باهوش توانست با 6 ساعت تلاش، قفل این برنامه را بشکند.

مایکروسافت در نمایشگاه Mix از نرم‌افزار شبیه‌ساز (امولاتور) خود برای سری Windows Phone 7 رونمایی کرد؛ اما طبق روال معمول، بسیاری از برنامه‌ها و جنبه‌های آن را مخفی نگاه داشت. با این وجود، یک متخصص برنامه‌های رایانه‌ای ادعا می‌کند که با اندکی تلاش توانسته قفل برنامه را بشکند و جنبه‌های مخفی آن را در دسترس همگان قرار دهد.

به گزارش سی‌نت، دن اردلین می‌گوید: «من هنوز باورم نمی‌شود این کار را انجام داده‌ام! بعد از یک ایده خوب، 6 ساعت کار و مقدار زیادی سروکله زدن با برنامه، توانستم قفل شبیه‌ساز CTP را بشکنم. من به زودی روش خود را تشریح خواهم کرد اما اکنون تصمیم دارم که تنها چند تصویر از این شبیه‌ساز قفل شکسته را روی اینترنت بارگذاری کنم.»
مطمئنا ویندوز-فون ستاره نمایشگاه Mix بود. مایکروسافت جلسات فراوانی را در خصوص این موضوع داشته که برنامه‌نویسان چطور می‌توانند برنامه‌های خود را برای گوشی‌های همراه بنویسند. با این وجود، مایکروسافت بسیاری از کارهای خود را در خفا نگاه داشته است.

شکسته‌شدن برنامه شبیه‌ساز اجازه دسترسی به نسخه‌های ورد و اکسل ویندوز-فون، و یا حداقل بخشی از آنها را که مایکروسافت در نسخه‌های اولیه شبیه‌ساز خود قرار داده است، فراهم می‌کند.

با درک این نکته که مایکروسافت ممکن است از این کشف خوشحال نباشد، اردلین می‌گوید تصمیم گرفته که اطلاعات زیادی را درباره این نسخه قفل شکسته شبیه‌ساز منتشر نکند. وی می‌گوید: «من تصمیم گرفته‌ام که لینک‌های مربوط به این کار را از روی اینترنت بردارم، زیرا این احتمال وجود دارد که مسولان مایکروسافت ناراحت شوند و من واقعا این را نمی‌خواهم. البته اگر کسی از مسولان مایکروسافت به من اطلاع دهد که کار من باعث دردسر آنها نخواهد شد، لینک‌ها را مجددا برمی‌گردانم. به هر حال، من به زودی نحوه کار خود را تشریح خواهم کرد، زیرا این کار تنها برای اهداف آموزشی انجام شده است. من فکر نمی‌کنم که این کار باعث دردسر من بشود.»

در پاسخ به این کار اردلین، مایکروسافت ای‌میلی با مضمون زیر برایش ارسال کرد: «ما از استقبالی که برای ابزارهای توسعه‌دهنده ویندوز-فون صورت گرفته، خیلی راضی هستیم. وقتی تصمیم گرفتیم که یک شبیه‌ساز برای سری ویندوز-فون7 تهیه کنیم، پیش‌بینی می‌کردیم که افرادی تلاش می‌کنند تا قفل آن را بشکنند و به کدها دسترسی پیدا کنند. در اینجا ما باید تاکید کنیم که این شبیه‌ساز بر پایه کدهای اولیه است و منعکس کننده نسخه نهایی ما برای کاربران نیست. سری ویندوز-فون7 هنوز در حال تکمیل است؛ رابط کاربر در این شبیه‌ساز غیرفعال شده تا علاوه بر جلوگیری از مشکلات احتمالی، به برنامه‌نویسان اجازه دهد تا روی آزمایش برنامه‌های خود بر پلت‌فرم پایه تمرکز کنند. ما کماکان توصیه می‌کنیم که برنامه‌نویسان از نسخه شبیه‌ساز اصلی استفاده کنند تا از مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای که استفاده از نسخه‌های قفل شکسته ممکن است برای کاربران ایجاد کند، اجتناب شود.»

منبع خبر
» ادامه مطلب

یک سایت وطنی بجای گوگل؛ نقدی بر صفحه جدید فیلترینگ

علیرضا شیرازی از بلاگفا می نویسد.

از ابتدای سال ۸۹ کاربران ایرانی شاهد تغییراتی در صفحه فیلترینگ بودند، در صفحه جدید علاوه بر نمایش پیامی درباره عدم دسترسی به سایت درخواست شده پیام تبریک سال نو نیز نمایش داده می شود و اما مهمترین بخش این صفحه جدید نمایش لینک دهها سایت ایرانی است.

به نظر میرسد که طراحان صفحه جدید فیلترینگ به نوعی قصد حمایت از سایتهای ایرانی را دارند و احتمالا قصد دارند که کاربر ایرانی را که به دلیلی قصد مشاهده سایتی فیلترشده را داشته دعوت به استفاده از سایتهای مفید ایرانی کنند. اما آنچه در صفحه جدید فیلترینگ صورت گرفته است به دلایلی که در ادامه اشاره خواهد شد به نوعی حقوق کاربران و مدیران سایتهای ایرانی را نقض کرده است.

در سپتامبر ۲۰۰۳ شرکت خصوصی VeriSign که اپراتور و پیمانکار ثبت دامنه های com. , .net است تلاش کرد تا به جای درخواستهای کاربران برای مشاهده دامنه هایی که هنوز ثبت نشده بودند ایشان را به پرتال خود به نام Site Finder راهنمایی کند و فهرستی از سایتهای مشابه و فعال را به کاربر نمایش می داد.

این مسئله خیلی زود باعث واکنش آیکان (ICANN) شد و VeriSign مجبور شد در فاصله کوتاهی این سرویس خود را غیرفعال کند. اگر چه شاید ایده VeriSign مورد پسند برخی کاربران نیز واقع شد اما مشخص است که همانطور که آیکان نیز واکنش نشان داد حقوق کلی کاربران و مفاهیم اولیه اینترنت را نقض می کند.

آنچه در بسیاری از کشورها به عنوان قانون وجود دارد و حتی در کشور ما نیز در آیین نامه ها و قوانین مرتبط با سرویس دهندگان اینترنت به صورت تلویحی اشاره شده است عدم دستکاری در اطلاعات درخواستی کاربران توسط شرکتهای سرویس دهنده است.

نمایش یک سایت یا صفحه ای از یک سایت به جای درخواست کاربر برای مشاهده سایتی دیگر نقض حقوق کاربر است. البته طبیعی است که شرکتهای سرویس دهنده میتوانند براساس قوانین دسترسی کاربران را به یک سایت را مسدود کنند اما این حق را ندارند که سایت دیگری را به جای سایت درخواستی کاربر نمایش دهند.

وقتی در مورد صفحه فیلترینگ صحبت می کنیم از سایت یا یک پرتال صحبت نمی کنیم، کارکرد صفحه فیلترینگ نمایش پیام و آگاه سازی کاربر از عدم امکان دسترسی به یک آدرس خاص و احتمالا اطلاعاتی برای پیگیری فیلترینگ اشتباه است. نمایش صفحه ای که بیشتر شبیه یک پرتال است به جای پیام مسدود بودن یک آدرس عملاً تغییر در ماهیت و محتوای درخواستی کاربر است. در نظر بگیرد که می توان با همین استدلال در فردا روزی مثلاً در پاسخ به درخواست کاربری برای دیدن گوگل یک سایت وطنی نمایش داده شود که مطمئناً این قضیه بر خلاف قوانین آیکان است.

اگر فرض کنیم که سیاستی که باعث طراحی صفحه جدید فیلترینگ شده است حمایت از سایتهای ایرانی است عملاً نمایش صفحه ای با چند لینک محدود از سایتهای ایرانی عملاً دخالت آشکار دولت در رقابت سالم سایتها در جذب کاربر است. توجه کنید که مشخص نیست که سایتهای لینک شده در این صفحه (که دو سایت نگارنده مطلب نیز در بین آنهاست) بر چه اساسی انتخاب و براساس چه معیاری رتبه بندی شده و در فهرست سایتها نمایش داده می شوند. بطور مثال چه معیاری در انتخاب سایتهای خبری بوده است؟ و یا چگونه سایتی با موقعیت،ترافیک و کاربران بسیار بالاتر از سایتی دیگر در فهرست لینکها پایین تر از آن سایت قرار دارد یا حتی در فهرست نیست؟

آیا این موضوع دخالت دولت در رقابت سایتهای ایرانی نیست؟ آیا از محتوای صفحه اینگونه برداشت نمی شود که دولت تلاش دارد که کاربران را تشویق به استفاده از سایتهایی ایرانی اما با سلیقه خود کند؟ همچنین آیا قابل تصور نیست که در آینده سایت طراحی شده فرد یا نهادی از داخل دولت یا وابسته به نهادهای نیمه دولتی و یا حتی با داشتن دوستانی در دولت یا نهاد طراحی کننده صفحه فیلترینگ به سادگی وارد این صفحه شده و حتی در جایگاهی بالاتر از سایتهای قدیمی تر قرار گیرد ؟!

حال اجازه دهید مثال دیگری را بررسی کنیم و در واقع از بعدی دیگر به کارکرد این صفحه جدید نگاه کنیم! همانطور که شاهد هستیم در موارد متعددی سایتهای ایرانی حال به دلایل اشتباهات کوچک و یا در شرایط خاص بصورت موقت فیلتر شده اند. مدیران بسیاری از این سایتها پیگیریهای لازم را به عمل آورده و سایت ایشان پس از مدتی مجدداً باز شده است حال فرض کنید که یک سرویس وبلاگ، سایت شبکه اجتماعی یا حتی یک سایت خبری یا جستجوگر که مدتی فعالیت کرده و کاربرانی را جذب کرده است به دلایلی به صورت موقت مسدود می شود در این شرایط و با توجه به صفحه جدید فیلترینگ عملا کاربران این سایت به سمت سایتهای جایگزین که در صفحه فیلترینگ به آن اشاره شده روانه خواهند شد و سایت فیلتر شده نه تنها برای مدتی از بازدیدکنندگان و کاربران خود محروم می شود بلکه آنها را به سایت رقیب خود واگذار می کند! اینجا دیگر مفهوم حمایت از سایتهای ایرانی در برابر سایتهای خارجی یا سایتهای ایرانی با سوء نیت نیست بلکه حقوق یک سایت ایرانی دیگر نقض می شود.

نمایش یک پرتال به جای پیام مسدود سازی می تواند بدعتی باشد که شرکتهای سرویس دهنده اینترنت آنرا به شکلی دیگر دنبال کنند. قابل تصور است که وقتی دولت به جای پیام آگاه سازی از مسدود بودن دسترسی به یک سایت مجموعه از لینک یا حتی سایت پرتال خود را تبلیغ می کند چرا سرویس دهندگان اینترنت بخصوص در بخش خصوصی از این صفجه (که همه ما میدانیم از بازدید بالایی برخوردار است) استفاده نکنند؟ چه جایی بهتر برای تبلیغ خدمات و یا سایتهای پیاده سازی شده توسط این شرکتها!

و اصولا بعید نیست که سرویس دهندگان اینترنت به این صفحه به عنوان فرصتی برای جذب تبلیغات و کسب درآمد نگاه کنند و موافقید که این روند با حقوق کاربران اینترنت همخوانی ندارد و البته چه کسی می‌خواهد با این عملکرد شرکتهای سرویس دهنده مخالفت کند و آیا دولت که خود چنین کرده این توانایی را خواهد داشت؟

در نهایت آنکه، به عنوان مدیر دو سایت مطرح ایرانی که حداقل در صفحه جدید فیلترینگ به آنها اشاره شده است معتقدم صفحه فیلترینگ جایی برای حمایت از سایتهای ایرانی نیست، تجربه چند ساله نشان داده است سایتهای ایرانی حتی نیازی به چنین حمایتهایی ندارند و معتقدم عدم دخالت دولت در رقابت سالم بین سایتهای ایرانی خود بالاتر از هر حمایت دیگری است.

» ادامه مطلب

مایکروسافت گوشی های Kin One و Kin Two را رسماً معرفی نمود

پس از مدت ها گمانه زنی در مورد ورود مایکروسافت به بازار پر رقابت گوشی موبایل، این کمپانی در روز دوشنبه ۱۲ آوریل از دو گوشی خود به نام های Kin One و Kin Two رونمائی نمود.

پیش از این تصاویر و مشخصات غیر دقیق این گوشی ها با اسم رمز Pure و Turtle توسط برخی از منابع خبری فاش شده بود.

گوشی های Kin One و Kin Two قرار است در ماه می (اردیبهشت یا خرداد) توسط اپراتور وریزون وایرلس در آمریکا و در پائیز نیز توسط اپراتور وودافون در اروپا عرضه شوند.

به گزارش سایت موبایل ایران، سخت افزار این گوشی ها توسط کمپانی شارپ ساخته شده است و هر دوی این گوشی ها از نسخه ویژه ای از سیستم عامل ویندوز فون، مشابه ویندوز فون ۷ استفاده می کنند اما دارای واسط کاربری جدیدی هستند که بطور ویژه برای تسهیل اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها، پخش موسیقی و جستجوی محلی ساخته شده است. بسیاری از کارهایی را که می توان با سیستم عامل ویندوز فون ۷ انجام داد با سیستم عامل گوشی های Kin امکان پذیر نیست.

گوشی Kin One تقریباً مربع شکل بوده و دارای صفحه کلید کشویی است که بطور عمودی از سمت پائین گوشی باز می شود. صفحه نمایش لمسی این گوشی کوچکتر از گوشی Kin Two بوده و دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی مجهز به فلاش و ۴ گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین امکان فیلمبرداری SD توسط گوشی Kin One وجود دارد اما قابلیت فیلمبرداری HD برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

گوشی Kin Two با صفحه نمایش لمسی بزرگتر، دارای صفحه کلید کشویی است که بطور افقی از پهلوی گوشی باز می شود. این گوشی دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز به فلاش و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین امکان فیلمبرداری HD توسط گوشی Kin Two وجود دارد.

گوشی های Kin One و Kin Two دارای صفحه خانگی به نام Kin Loop هستند که وضعیت دوستان شما و بروزرسانی های انجام شده توسط آنها را نمایش می دهد. شما نیز می توانید وضعیت خود را به سادگی و با یک اشاره بطور همزمان در چند سایت بروزرسانی نمایید. این ویژگی گوشی های Kin مشابه سرویس Motoblur موتورولا برای گوشی های اندروید است.

برای به اشتراک گذاری اطلاعات، تصاویر و فیلم ها دایره سبز رنگ کوچکی به نام Kin Spot در پائین صفحه نمایش قرار دارد. شما می توانید تصاویر، ویدیوها و صفحات وب را به داخل این دایره کشیده و رها نمائید و پس از آن اطلاعات تماس افراد (Contact ها) را به داخل این دایره بکشید. گوشی Kin بطور خودکار این اطلاعات را با افراد مورد نظر به اشتراک می گذارد.

گوشی های Kin نخستین گوشی هایی هستند که بجای مدیاپلیر ویندوز از پلیر Zune برای نمایش فیلم و پخش موسیقی و فایل های صوتی استفاده می کنند. همچنین امکان مرور Zune Marketplace از طریق گوشی ها وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته و جالب این گوشی ها Kin Studio است. Kin Studio نسخه ای پشتیبان از اطلاعات را بصورت سازماندهی شده در یک خط زمانی (timeline) همراه با برچسب زمانی بر روی سرورهای مایکروسافت ذخیره می کند. این اطلاعات شامل پیام ها، تصاویر، اطلاعات تماس و ویدیوها است و از طریق صفحه اختصاصی شما در سایت Kin.com برای شما قابل دسترسی خواهد بود. بدین ترتیب اگر گوشی خود را از گم نمائید اطلاعات شما از بین نخواهد رفت. همچنین کلیه تصاویر توسط اطلاعات جغرافیایی برچسب گذاری می شوند.

یکی از نقاط ضعف این گوشی ها فقدان پشتیبانی از فلش و سیلورلایت در مرورگر آنها است. همچنین امکان ارسال تصاویر و ویدیوها به توئیتر وجود ندارد. علاوه بر این نرم افزارهای ویژه ویرایش عکس و فیلم در این گوشی های تعبیه نشده و حافظه آنها نیز قابل افزایش نیست. همچنین مایکروسافت برنامه ای برای عرضه کیت توسعه نرم افزاری برای گوشی های Kin در دست ندارد.

در مورد قیمت این گوشی ها هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست.

» ادامه مطلب

سرویس گوگل گروه (Google Groups) فیلتر شد !!!!

سرویس گوگل گروه (Google Groups) نیز به جمع سایتهای فیلتر شده پیوست.

از صبح امروز یکی دیگر از سرویسهای گوگل به نام گروهای گوگلی یا Groups Google و سایت مخصوص آن فیلتر شد و به جای آن صفحه جدید فیلترینگ با سایتهای مفید که به تازگی ایجاد شده، مشاهده می‌شود.

گروه‌های گوگلی یک فضای مجازی برای کاربران است تا بتوانند با دوستان خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، به عنوان مثل در این سرویس یک کاربر می‌توانست با دوستان خود در مدسه، محل کار، دانشگاه و… یک گروه به نام خود ایجاد کنند، البته برای استفاده از این امکان نیاز به جمیل نیز است که با فیلتر شدن این سایت امکان دسترسی به این گروهها نیز دیگر وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، شایان ذکر است که سرویس گوگل ریدر نیز چندی پیش فیلتر شده بود، این سرویس یک فیدخوان تحت وب است که به صورت آنلاین و آفلاین قابلیت خواندن فید را دارد و در ۷ اکتبر ۲۰۰۵ توسط آزمایشگاه گوگل منتشر شد و در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۷ از حالت بتا خارج شد.

» ادامه مطلب

۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه

مایکروسافت، جزئیات ناتال را اعلام کرد



مایکروسافت که با کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ موفق شده بازار بازی‌های ویدیویی را از دست سونی و پلی‌استیشن خارج کند، قصد دارد با ارایه ناتال در پاییز آینده، انقلابی در صنعت بازی و سرگرمی ایجاد کند.
در حالی که مایکروسافت در صدد افزودن یک امکان دیگر به کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ خود است، وسیله جدیدی از بازی‌های ویدئویی به احتمال زیاد در سال جاری در راه خواهد بود. این وسیله که هم نام یکی از شهرهای شمالی برزیل، ناتال نام‌گذاری شده است، به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌ها را تنها با حرکات بدن و صدای خود کنترل کنند. رابی باخ، رئیس سرگرمی و ابزارهای مایکروسافت اعلام کرد که ناتال اواخر سال ۲۰۱۰/۸۹ وارد بازار خواهد شد.
مایکروسافت در ژوئن ۲۰۰۹/ خرداد ۸۸ در لس‌آنجلس از ناتال رونمایی کرد؛ اما اطلاعاتی در مورد نحوه کارکرد آن ارائه نکرد. اکنون این شرکت به مسئولین نیوساینتیست اجازه دسترسی به این وسیله و همچنین مسئولین شرکت را داده است تا جزئیات جدیدی بدست آید.
یک بازیکن می‌تواند هر جایی در فاصله ۰٫۸ تا ۴ متری ناتال قرار گیرد و ارتباط با وسیله توسط نور فروسرخ برقرار می‌شود. یک دوربین ویدئویی تک‌رنگ، میزان انعکاس نور را با استفاده از شفافیت سیگنال‌ها ضبط کرده حرکات را به‌صورت سه بعدی ثبت می‌کند.
این بدان معناست که استفاده‌کنندگان از ناتال برعکس فناوری استفاده شده توسط برخی استودیوهای ویدئویی برای تولید انیمیشن، نیازی به پوشیدن نشانگرها بر روی بدن خود ندارند.
به گفته الکس کیپمن مدیر تولید ناتال، ثبت حرکات به‌طور طبیعی به قدرت پردازش بسیار بالایی نیاز دارد و قرار دادن این نرم‌افزار بر روی وسیله‌ای که هر روز از آن استفاده می‌شود، مشکل بزرگی است.
مایکروسافت مقادیر زیادی داده از حرکات و موقعیت‌های احتمالی یک بازیکن در طول بازی هم در استودیو و هم در خانه‌های اشخاص، جمع‌آوری کرد. تصاویر گرفته شده در منازل به عنوان بخش‌های کلیدی مورد استفاده قرار گرفتند و سپس داده‌ها به سیستمی پیشرفته که بر روی چند کامپیوتر قدرتمند در حال اجرا بود، منتقل شد. نتیجه این کار، یک بسته نرم‌افزاری ۵۰مگابایتی است که قادر است در هر صحنه ویدئویی ۳۱ حرکت بدن را تشخیص دهد.
کیپمن در این رابطه گفت: “وقتی ما در حال تولید این مغز هستیم، با خود فکر می‌کنیم این سر است، یا این شانه ها هستند. و در میلیون‌ها صحنه این کار را انجام می‌دهیم. سپس بر اساس اطلاعات از پیش تعیین شده، وقتی دستگاه تصویر جدیدی می‌بیند می‌تواند تشخیص دهد که در حال دیدن کدم بخش از بدن است.”
ناتال همچنین دارای نرم‌افزاری است که درک اولیه‌ای از آناتومی بدن انسان را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، با استفاده از این اطلاعات متوجه می‌شود دست‌ها به بازوها وصل هستند و بازو‌ها هم متصل به شانه. بنابراین می‌تواند حدس خود را از حرکت بدن انسان برای تشخیص مکان اعضای بدن حتی زمانی که از دید دوربین پنهان هستند، استفاده کند.
کیپمن در ادامه گفت: “این نرم‌افزار جای دست‌های شما را به درستی تشخیص می‌دهد، حتی اگر آن را پشت سرتان پنهان کرده باشید. برنامه می‌داند که دست‌ها تنها می‌توانند در یک مکان قرار داشته باشند.” این مسئله مهم است، زیرا در طول بازی‌های دو نفره همیشه تصویر واضحی از دو بازیکن وجود ندارد.
به گفته کیپمن ناتال تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از منابع پردازش ایکس‌باکس۳۶۰ را استفاده می‌کند و هر حرکت را تنها در ۱۰ میلی‌ثانیه تشخیص می‌دهد. ضمن آن‌که تنها ۱۶۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا دستگاه خود را با بازیکن جدیدی که در مقابلش قرار گرفته تطبیق دهد.
[ناتال، تصویر بدن را در مربعهای ۴ سانتیمتری تهیه میکنید] این سیستم اعضای بدن را در هر ۴سانتی‌متر تشخیص می‌دهد که مسلما دقت بسیار کمتری از دستگاه‌های میلی‌متری هالیوود دارد. اما داگلاس لانمن که در بخش ارتباطات ۳بعدی دانشگاه براون در رودآیلند کار می‌کند، معتقد است این میزان دقت برای یک بازی ویدئویی مناسب خواهد بود.
لانمن با دقت در حال بررسی بازی‌هایی است که ناتال قادر به انجام آن‌هاست. برای او این سوال مطرح است که آیا در اختیار داشتن دکمه‌های فیزیکی نیز لازم است؟ چنین سوالاتی در کنار علاقه به حرکت به سمت یک ارتباط بدون کنترل که برای دهه‌ها در ذهن انسان بوده است، برای ناتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
» ادامه مطلب

ولین عکس های منتشر شده از نسل چهارم آیفون

به گزارش سایت Boy Genius وب سایت iClarified موفق شده است نخستین تصاویر گرفته شده از نسل چهارم آیفون را بدست آورد.

با این وجود در بخشی از خبر آن سایت آمده است، بررسی های صورت گرفته توسط فتوشاپ CS4 بر روی Meta Data های تصاویر مذکور، احتمال جعلی بودن آنها را نیز بعید نمی داند. البته این بدان معنی نیست که حتماً این تصاویر جعلی باشند.

در حقیقت این احتمال وجود دارد که تصاویر برای به نمایش گذاشتن بهتر کدهای FCC ID که در پشت آیفون قرار دارند در فتوشاپ اندکی از نظر نوردهی و شفافیت دست کاری شده باشند.

به نظر می رسد جنس بدنه آیفون جدید از همان آلومینیومی باشد که در پشت بدنه آی پد (iPad) نیز از آن استفاده شده است البته با زوایایی بیشتر.

با دقت در تصاویر می توان مشاهده کرد که تنها یک محل خالی در پشت بدنه وجود دارد که آن نیز برای نصب دوربین خواهد بود بنابراین از فلاش خبری نخواهد بود. چندان بعید نیست که اپل یک بار دیگر خواسته کاربران مبنی بر افزودن فلاش برای دوربین را در آی فون جدید نادیده بگیرد.

به زودی مشخص خواهد شد آیا این عکس ها مربوط به آیفون HD/4G/3.5G و یا هر نام دیگری که قرار است برای نسل چهارم آیفون در نظر گرفته شود، می باشند یا خیر. تنها کافیست تا ۲۲ ماه ژوئن صبر کرد.



» ادامه مطلب

۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

قورباغه ها


Once upon a time there was a bunch of tiny frogs.... Who arranged a running competition.
روزی از روزها گروهی از قورباغه های کوچیک تصمیم گرفتند که با
هم مسابقه ی دو بدند .

The goal was to reach the top of a very high tower.
هدف مسابقه رسیدن به نوک یک برج خیلی بلند بود .

A big crowd had gathered around the tower to see the race and cheer on the contestants. .....
جمعیت زیادی برای دیدن مسابقه و تشویق قورباغه ها جمع شده بودند ....

The race began....
و مسابقه شروع شد ....

Honestly,no one in crowd really believed that the tiny frogs would reach the top of the tower.
راستش, کسی توی جمعیت باور نداشت که قورباغه های به این کوچیکی بتوانند به نوک برج برسند .

You heard statements such as:
شما می تونستید جمله هایی مثل اینها را بشنوید :

''Oh, WAY too difficult!!''
'' اوه,عجب کار مشکلی !!''



''They will NEVER make it to the top.''
''اونها هیچ وقت به نوک برج نمی رسند.''


or:
یا :


''Not a chance that they will succeed. The tower is too high!''
''هیچ شانسی برای موفقیتشون نیست.برج خیلی بلند ه !''


The tiny frogs began collapsing. One by one....
قورباغه های کوچیک یکی یکی شروع به افتادن کردند ...


Except for those, who in a fresh tempo, were climbing higher and higher....
بجز بعضی که هنوز با حرارت داشتند بالا وبالاتر می رفتند ...


The crowd continued to yell, ''It is too difficult!!! No one will make it!''
جمعیت هنوز ادامه می داد,''خیلی مشکله!!!هیچ کس موفق نمی شه !''
More tiny frogs got tired and gave up.....
و تعداد بیشتری از قورباغه ها خسته می شدند و از ادامه دادن منصرف ...


But ONE continued higher and higher and higher....
ولی فقط یکی به رفتن ادامه داد بالا, بالا و باز هم بالاتر ....


This one wouldn''t give up!
این یکی نمی خواست منصرف بشه !


At the end everyone else had given up climbing the
tower. Except for the one tiny frog who, after a big effort, was the only one who reached the top!
بالاخره بقیه ازادامه ی بالا رفتن منصرف شدند.به جز اون قورباغه
کوچولو که بعد از تلاش زیاد تنها کسی بود که به نوک رسید !


THEN all of the other tiny frogs naturally wanted to
know how this one frog managed to do it?
بقیه ی قورباغه ها مشتاقانه می خواستند بدانند او چگونه این کا ر رو
انجام داده؟


A contestant asked the tiny frog how he had found the strength to succeed and reach the goal?
اونا ازش پرسیدند که چطور قدرت رسیدن به نوک برج و موفق شدن رو پیدا کرده؟


It turned out....
و مشخص شد که ...


That the winner was DEAF!!!!
برنده ی مسابقه کر بوده !!!
The wisdom of this story is: Never listen to other people''s tendencies to be negative or pessimistic. ... because they take yourmost wonderful dreams and wishes away from you -- the ones you have in
your heart!
Always think of the power words have. Because everything you hear and read will affect your actions!
نتیجه ی اخلا قی این داستان اینه که :هیچ وقت به جملات منفی و مأیوس کننده ی دیگران گوش ندید... چون
اونا زیبا ترین رویا ها و آرزوهای شما رو ازتون می گیرند--چیز هایی که از ته دلتون آرزوشون رو دارید !همیشه بهقدرت کلمات فکر کنید .چون هر چیزی که می خونید یا می شنوید روی اعمال شما تأثیر میگذاره


Therefore:
پس :


ALWAYS be....
همیشه ....


POSITIVE!
مثبت فکر کنید !


And above all:
و بالاتر از اون


Be DEAF when people tell YOU that you cannot fulfill your dreams!
کر بشید هر وقت کسی خواست به شما بگه که به آرزوهاتون نخواهید
رسید !


Always think:
و هیشه باور داشته باشید :


God and I can do this!
من همراه خدای خودم همه کار می تونم بکنم


Most people walk in and out of your life......but FRIENDS Leave footprints in your heart
آدم های زیادی به زندگی شما وارد و از اون خارج میشن... ولی
دوستانتون جا پا هایی روی قلبتون جا خواهند گذاشت
» ادامه مطلب

جواب تمرینهای معماری استاد خزایی

سلام
این جواب دوتا تمرین روز بیستمه
طراحی Alsu


طراحی 5 ثبات 4 بیتی به کمک mux

» ادامه مطلب

دست های پشت پرده مسابقه ادبی استاد اردکانی


اینجور که بوش میاد در مسابقه علمی زد و بندی صورت گرفته و داوران مسابقه پولهای کلانی به جیب زدن ، چگونه ممکنه مهدی اسمی خانی که اسم شعر یک توپ دارم رو نمیدونه و میگه توپ رنگی تونسته باشه در این رقابت پیروز بشه. نظر شما چیه؟
دلایل خیانت به نظر می یاد.

» ادامه مطلب