۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

احمدی‌نژاد: به تورم اعتقادی ندارم، بگذارید تا 70هزار تومان به مردم یارانه بدهم

نسخه چاپی احمدی‌نژاد: به تورم اعتقادی ندارم، بگذارید تا 70هزار تومان به مردم یارانه بدهم

احمدی‌نژاد: به تورم اعتقادی ندارم، بگذارید تا 70هزار تومان به مردم یارانه بدهم

سیاست > بودجه 89 - محمود احمدی‌نژاد با حضور در جلسه غیرعلنی امروز مجلس چهار هدف اصلی دولت از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها را تشریح و بار دیگر درخواست تخصیص 40هزار میلیارد تومان درآمد از محل اجرای این قانون را مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور که دیروز طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواستش را عنوان کرده بود با حضور در جمع نمایندگان، از آنها خواست تا به درخواستش رأی مثبت دهند.

حسین سبحانی‌نیا عضو هیأت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه احمدی‌نژاد چهار هدف اصلی دولت از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را در جلسه غیرعلنی امروز تشریح کرده است، افزود: این اهداف عبارتند بودند از: کنترل مصرف، ارتقای بهره‌وری و اصلاح ساختارها و مدیریت‌ها، حذف ریشه‌های تورم مستمر که شامل اصلاح ساختارهای تولید و افزایش پایه‌های پولی می‌شود و چهارم اجرای عدالت.

به گفته وی، احمدی‌نژاد چندین بار طی سخنان 45دقیقه‌ای خود تأکید کرده است که اجرای این اهداف با درآمد مدنظر مجلس مبنی بر 20هزار میلیارد تومان قابل تحقق نیست و در نهایت دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد که قابل ارزیابی از سوی مجلس باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به اینکه موضع رئیس‌جمهوری نسبت به تورم‌زا بودن اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و برآوردهای نمایندگان از افزایش نرخ تورم در سال آینده چه بود؟ اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد گفتند که به تورم اعتقادی ندارند و چون یکی از اهداف اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، کنترل تورم مستمر است نمی‌توان گفت که اجرای آن به تورم‌زایی کمک می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه برآورد رئیس‌جمهور از میزان یارانه‌ نقدی تخصیص یافته به مردم در سال آینده در اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چقدر است؟ گفت: آقای احمدی‌نژاد معتقد بودند که اگر درآمد دولت از محل اجرای این قانون، 20هزار میلیارد تومان باشد، دولت بیبن 30 تا 50هزار تومان ماهیانه می‌تواند به مردم یارانه نقدی بدهد اما اگر درآمد دولت تا 40هزار میلیارد تومان افزایش یابد، دولت می‌تواند بین 60 تا 70هزار تومان یارانه نقدی پرداخت کند به این ترتیب هم تورم پوشانده می‌شود و هم پولی جهت تقویت بنیه‌های خانواده‌های آسیب‌پذیر به آنها تخصیص می‌یابد.

سبحانی‌نیا از دیدار احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری نیز خبر داد و گفت: ایشان توضیحاتی که امروز در مجلس مطرح کردند را برای رهبری نیز عنوان کرده بودند به همین دلیل آقای لاریجانی امروز به دیدار رهبری رفت.

به گفته وی، رهبر انقلاب استدلال های هر دو طرف را خوب دانسته و در نهایت گفته بودند که باید مجلس نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کرده و دولت به اجرای نظر مجلس بپردازد.

سبحانی‌نیا در پاسخ به خبرآنلاین درباره اینکه واکنش نمایندگان به سخنان احمدی‌نژاد چه بود و آیا می‌توان امیدوار بود که درخواست دولت مبنی‌بر دریافت 40هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها، محقق شود؟ گفت: فرصت نشد نمایندگان در این زمینه حرفی بزنند و باید منتظر عکس‌العمل آنها در جلسه امشب باشیم.

وی سخنان رئیس جمهور را در مجموع خوب ارزیابی می‌کرد که می‌تواند اثرگذار هم باشد.

به گفته وی، علاوه بر محصولی و متکی، وزرای کشاورزی و بازرگانی و تعدادی از معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور، احمدی‌نژاد را برای حضور در مجلس همراهی کرده بودند. اما اسفندیار مشایی در حلقه همراهان رئیس‌جمهور در مجلس دیده نمی‌شد.

0 نظر:

ارسال یک نظر