۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

CES 2011: لپ های سه بعدی سونی سری F

سری جدید لپ تاپ های سونی (Vaio F series) مجهز به پردازنده Intel Core i7 خواهند بود که بر روی آنها از کارت گرافیک Nvidia GeForce GT 540M و ۸ گیگابایت رم DDR 3 استفاده شده است.

صفحه نمایش ۱۶ اینچی LED-backlit آنها دارای کیفیت ۱,۹۲۰×۱,۰۸۰ پیکسل است که در مقایسه با دیگر لپ تاپ های سه بعدی با کیفیت ۱,۳۶۶×۷۶۸ بسیار مناسبتر شده است.

لازم به یادآوری است، صفحه نمایشی که وضوع تصویر آن ۱۰۸۰p باشد در نمایش تصاویر ویدیویی HD نیز بهتر عمل می کند به همین دلیل این لپ تاپ مجهز به دایو نوری Blu-ray است.

به گزارش سایت وین بتا، این لپ تاپ ها همچنین مجهز به ۲ عدد عینک سه بعدی و یک دکمه سه بعدی ساز هستند که ویدیوهای ۲ بعدی را به تصاویر سه بعدی تبدیل می کند.

سونی این لپ تاپ را در مجموعه F خود قرار داده است زیرا معتقد است، لپ تاپ مذکور بدلیل برخورداری از امکانات صوتی و تصویری، نمایش سه بعدی تصاویر، پشتیبانی از دیسک های Blu-ray و دوربین وب کم HD تمام نیازهای یک کاربر خانگی را برطرف می سازد.

به گفته سونی، علاقه مندان می توانند یک ماه دیگر این لپ تاپ های سه بعدی را با قیمت ۱٫۷۰۰ دلار خریداری نمایند.

» ادامه مطلب

CES 2011: تبلت مشترک LG و T-Mobile با نام G-Salate معرفی شد

اینبار، دو شرکت LG و T-Mobile با یکدیگر متحد شدند تا مشترکاً خبر تولید تبلت جدیدی با نام G-Slate را اعلام کنند که بر پایه سیستم عامل اندروید گوگل کار می کند.

تبلت G-Slate مبتنی از نسخه سوم گوگل اندروید خواهد بود و از شبکه ۴G شرکت T-Mobile جهت اتصال به اینترنت پشتیبانی کامل به عمل می آورد.

G-Slate که نخستین تبلت کمپانی LG به حساب می آید جزو اولین دستگاههای است که علاوه بر اندروید ۳ از شبکه ۴G نیز پشنیبانی می کند.

به گزارش سایت وین بتا، اطلاعات جزئی این تبلت هنوز منتشر نشده است اما می دانیم که به خدمات گوگل مانند جی میل (GMail) ، کتبخانه گوگل (Google Book) دسترسی مستقیم دارد.

» ادامه مطلب

CES 2011: دل تبلت ۷ اینچی و ۱۰٫۱ اینچی استریک را معرفی کرد

دل در نمایشگاه CES 2011 نسخه ۷ اینچی تبلت دل استریک (Dell Streak) را معرفی کرد و اعلام کرد که نسخه ۱۰٫۱ اینچی این تبلت نیز بزودی معرفی خواهد شد.

حالا برویم سراغ دل استریک ۷ اینچی و ببینیم که این تبلت چه فرق هایی نسبت به مدل کوچکتر خود دارد.

اولین نکته ای که توجه ما را جلب کرد استفاده از پردازنده Dual-Core nVidia Tegra است که خوب مسلماً قابلیت پردازش و سرعت این تبلت اندرویدی را افزایش می دهد . همچنین این تبلت از شبکه ۴G نیز پشتیبانی می کند که این روزها در حال گسترده شدن در کشورهای پیشرفته است.

Dell streak 7

Dell streak 7

درست مانند دل استریک ۵ اینچی، این تبلت هم دارای شیشه Gorilla در صفحه نمایشگر خود است و پشتیبانی کامل از فلش پلیر ۱۰٫۱ ه عمل می آورد.

همچنین مانند دوست ۵ اینچی خودش، این تبلت هم دارای دوربین عقب و جلوست به همراه بلوتوث و Wi-Fi تا همه بتوانند در هر مکانی به اینترنت متصل شوند و در صورت نیاز تماس ویدئویی برقرار کنند.

Dell streak 7

در حالی که همه فکر می کنند که دل استریک ۵ یک تلفن هوشمند بسیار بزرگ است ولی این تبلت اصلاً احساس یک تبلت بزرگ را به کاربر نمی دهد و جزو تبلت های کوچک و اقتصادی بازار است. حتی از آی پد هم کوچکتر به نظر می رسد در همان نگاه اول !

Dell streak 7

Dell streak 7

Dell streak 7

به گزارش آی تی نویس، مانند نسخه ۵ اینچی این تبلت، دل استریک ۷ اینچی هم در سایت دل در دسترس خواهد بود و هم توسط اپراتورهای مختلف عرضه خواهد شد.

» ادامه مطلب

CES 2011: معرفی گوشی جدید Sony Rricsson سری Xperia Arc

سونی اریکسون گوشی جدید خود را با طراحی بسیار زیبا در نمایشگاه CES 2011 ارائه کرد.

این گوشی که فروش مدل قدیمی آن بسیار موفق بوده است، رقیب سرسخت HTC است. نام مدل این گوشی از سونی اریکسون Xperia Arc است.

در ادامه مشخصات و چند عکس از این گوشی را مشاهده می کنید.

به گزارش سایت ZoomIT، ضخامت این گوشی تنها ۷٫۸ میلیمتر است. صفحه نمایش آن نیز ۴٫۲ اینچ بوده و GPS نیز دارد.

دوربین بسیار خوب این مدل ۸٫۳ مگاپیکسل است. خروجی HDMI به همراه پردازنده ۱ گیگاهرتز Snapdragon و سیستم عامل اندروید ۲٫۳ از دیگر ویژگی های بسیار خوب این موبایل است. رزولوشن این مدل ۸۵۴ در ۴۸۰ است و قابلیت ضبط ویدئوی HD را نیز دارد.

بر اساس پلاکاردهایی که اطراف غرفه این گوشی زده شده، مشخص است که این گوشی دارای صفحه نمایش بسیار خوبی است و به اصطلاح لقب Reality Display به این گوشی دادند. این صفحه نمایش دارای Mobile Bravia Engine است.

نمی توان بر اساس نوشته ها تصمیم گرفت ولی صفحه نمایش این گوشی بسیار درخشان است و مشابه AMOLED نوردهی بالایی دارد. این گوشی به باریکی iPhone است (اگر باریکتر نباشد ضخیم تر نیست).

» ادامه مطلب

CES 2011: موتورولا تبلت زیبای Xoom را در معرض دید عموم قرار داد

موتورولا تبلت زیبای Xoom را که با سیستم عامل اندروید ۳ کار می کند، در معرض دید عموم قرار داد.

سیستم عامل اندروید ۳٫۰ همچنان در مراحل توسعه قرار دارد و نسخه نهایی آن آماده نشده است.

گفته می شود، این تبلت در نیمه اول سال ۲۰۱۱ عرضه خواهد شد ولی با توجه به آماده نبودن سیستم عامل آن، شاید شاهد تاخیرهایی نیز باشیم.

Motorola xoom

Motorola xoom

تبلت Xoom دارای دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب است. فناوری ۳g دارد و از نسل جدید ۴G نیز پشتیبانی می کند. پشتیبانی از Wi-Fi نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش آی تی نویس، دوربین این تبلت می تواند با کیفیت ۷۲۰p فیلم برداری کند. پشتیبانی کامل از فلش ۱۰٫۱ نیز در این نسخه از سیستم عامل اندروید قرار داده شده است.

Motorola xoom

» ادامه مطلب

CES 2011: پردازنده های جدید اینتل معرفی شدند

کمپانی اینتل در اولین روز کاری نمایشگاه CES 2011 ، کنفرانس خبری خود را برگزار کرد.

معرفی انواع مختلف پردازنده ها، چیپست های گرافیکی و محصولات بی سیم جدید و ارتقاء یافته، مهمترین عناوین کنفرانس خبری اینتل را تشکیل می داد.

پردازنده های جدید اینتل i3 , i5 و i7 مجهز به نسل پیشرفته ای از میکرومعماری شده اند که آنها را قادر می سازد از نمایش تصاویر کاملاً سه بعدی (Full 3D) پشتیبانی به عمل آورند در حالیکه در زمینه تصاویر با کیفیت HD و همچنین عملکرد در بازی ها نیز ارتقاء یافته اند و همه این موارد بدون تاثیر منفی بر روی طول عمر باطری، خواهد بود.

از دیگر قابلیت های جدید، “Quick Sync Video” است. بوسیله این تکنولوژی امکان ویرایش و به اشتراک گذاری تصاویر ممکن می شود. فایل های ویدیویی که قبلاً ویرایش آنها ساعتها به طول می انجامید اکنون تنها در چند دقیقه آماده می شوند. به طور مثال، اگر در گذشته یک فایل چهار دقیقه ای با کیفیت HD، چهار دقیقه وقت برای ویرایش و تبدیل شدن به فرمت آی پاد احتیاج داشت، اکنون تنها به ۱۶ ثانیه وقت نیاز دارد.

به گزارش سایت وین بتا، همچنین این پردازنده ها به فناوری “Turbo Boost Technology 2.0″ ارتقاء یافته اند، که در توزیع منابع پردازنده نقش ایفاء می کند و در نهایت باعث می شود در اوج عملیات کاری رایانه، پردازنده عملکرد بسیار بهتری از خود به نمایش بگذارد.

اینتل همچنین به معرفی WiDi 2.0 پرداخت که پخش تصاویر ویدیویی با کیفیت ۱۰۸۰p بر روی باند بی سیم را در تلویزیون هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند ممکن می سازد. کاربران همچنین می توانند از طریق اینترنت به مشاهده فیلم های Blu-ray و DVD بپردازند.

» ادامه مطلب