۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

بینگ جست‌وجوهای مستهجن در خاورمیانه را فیلتر می‌کند

بررسی جدید نشان داد که موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت در سانسور محتوای هرزه‌نگاری در خاورمیانه محتاط‌تر از دولت‌های این منطقه عمل می‌کند.

بررسی انجام گرفته از نسخه اختصاص‌ یافته بینگ مایکروسافت برای کاربران در کشورهای عربی توسط گروه Open Net Initiative نشان داد که این موتور جست‌وجو کلمات عربی و انگلیسی مربوط به محتوای مستهجن را فیلتر می‌کند.

بر اساس گزارش ONI، کاربرانی که از این کلیدواژه‌ها استفاده کنند با پیام “کشور یا منطقه شما تنظیمات SafeSearch بینگ را ملزم می‌کند که نتایج نمایش‌دهنده محتوای بزرگسالان را فیلتر می‌کند” مواجه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، با توجه به این که با وجود سانسور سیاسی گسترده، تمامی کشورهای این منطقه فیلتر مطالب مستهجن را اجباری نکرده‌اند این پیام عجیب به‌نظر می‌رسد.

نویسندگان این گزارش با اشاره به ابراز تمایل مایکروسافت برای بودن در خط مقدم دفاع از آزادی بیان در سراسر جهان، پیوند دادن این موضع را با استانداردهای فیلتر فعلی مایکروسافت دشوار دانسته‌اند.

البته در این گزارش خاطرنشان شده که بینگ تنظیمات جست‌وجو را برمبنای آدرس IP که نشان می‌دهد کاربر در چه نقطه‌ای قرار دارد، تحمیل نمی‌کند بنابراین کاربران می‌توانند با انتخاب نسخه‌های ایجاد شده بینگ برای کشورهای دیگر، از فیلترها عبور کنند.

0 نظر:

ارسال یک نظر