۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

بررسی گوشی جمع و جور HP Veer

این گوشی لوزی شکل کوچک در کنفرانس HP’s webOS که هفته قبل برگزار شد معرفی گردید اما ما آن را در راهروهای کنگره جهانی موبایل و در دستان فردی خوش برخورد و متواضع از HP یافتیم. HP Veer همانند برادر بزرگترش (HP Pre 3) دارای کیبوردی کشویی است و با همان رنگ مشکی مات عرضه شده است.
اندازه گوشی برای بعضی ها یک مسئله است و برای برخی دیگر یک نعمت، اما در اندازه یک کارت اعتباری و کوچک تر از یک موس وایرلس جدا کوچک است! ابعاد گوشی ۵۴٫۵ میلیمتر در ۸۴٫۰ میلیمتر و وزنش تنها ۱۰۳ گرم می باشد. در نگاه اول Veer بسیار کوچک به نظر می رسد جوری که در حیرت می مانید چگونه کارهایتان را می توانید با آن انجام دهید! اما سیستم عامل webOS به خوبی بر روی آن کار می کند.
در مورد تلفن Veer ما مخصوصا دو چیز را دوست داریم، اول، پیام دهی یکپارچه­اش بسیار عالی به نظر می رسد و دوم، ویژگی Just Type که بر روی همه دستگاه های مبتنی بر webOS موجود است را دوست می داریم. تنها کافی است که بر روی صفحه نمایش­تان شروع به تایپ نمایید، گوشی خودش به شما گزینه های متععدی را پیشنهاد می دهد: آیا می خواهید وب را برای آن جستجو کنید؟ یا می خواهید آن را توییت (tweet) کنید؟ انتخاب کننده شما هستید.
توجه داشته باشید که صفحه نمایش گوشی بسیار کوچک است و در حقیقت شما در هر زمان تنها می توانید بر روی آن به یک چیز بپردازید. (یک کار را انجام دهید.) می توان گفت به خاطر استفاده از صفحه نمایش های ۳٫۵ اینچ و بالاتری که در حال حاضر همه ما از آن ها استفاده می کنیم، اندکی بیش از حد لوس (spoil) شده ایم. اگر از Samsung Galaxy S یا Nexus S استفاده می کنید که حتما از آن (HP Veer) متنفر خواهید شد!
البته باید اذعان کرد که Veer با توجه به اندازه اش دارای چندین مزیت اجرایی نیز می باشد. دارای پردازنده ۸۰۰Mhz  Qualcomm Snapdragon و ۸ گیگابایت حافظه داخلی می باشد. دیگر ویژگی های آن شامل این موارد می باشد: Wi-Fi معمولی، A-GPS، پشتیبانی کامل از HTML 5 و Player 10.1. کیبورد این گوشی در عین کوچکی مشابه هم خانواده های “Pre” اش است.
اینجا چیزهای زیادی داریم که به خاطر آن ها Veer را دوست داشته باشیم اما توجه هم داشته باشید که اندازه این گوشی بسیار کوچک است. اگر می خواهید موبایلی با صفحه کلید QWERTY کشویی داشته باشید این گوشی نمی تواند و نباید به عنوان اولین انتخاب شما مطرح باشد!

0 نظر:

ارسال یک نظر