۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

آلودگی انسان به ویروس رایانه ای

یک محقق ارشد انگلیسی می گوید، اولین انسانی است که توسط ویروس رایانه ای آلوده شده است.

آقای “Mark Gasson” تراشه موجود در دست خود را آلوده به ویروس کرده است. تراشه مذکور از نوع جدیدتر تراشه های radio-frequency identification – RFID است که در بدن برخی از حیوانات خانگی و یا حیوانات باغ وحش برای مکان یابی آنها کار گذاشته می شود.

وی این تراشه را در سال ۲۰۰۹ در دست خود کار گذاشته بود و از طریق آن می توانست به موبایل خود دسترسی از راه دور داشته باشد و یا در خانه اش را باز کند. همچنین از آن برای مکان یابی او نیز استفاده می شده است.

به گزارش سایت امنیت وب ایران، بعد از آلودگی تراشه مذکور به ویروس، از طرفی سیستم ارتباطی تراشه از کار افتاده است و از طرف دیگر ویروس امکان انتشار به تراشه هایی را که از سیستم مشابه تراشه مذکور استفاده می کرده اند، پیدا کرده است.

انسال آلوده به ویروس کامپیوتر

عده ای به او انتقاد کرده اند که این کار آلودگی به ویروس رایانه ای محسوب نمی شود زیرا ویروس در محدوده تراشه باقی می ماند. اما وی هدف از این کار را نشان دادن امکان آلودگی تراشه هایی دانسته است که امروزه برای درمان بیماری های مختلف و یا منظورهای دیگر در بدن بیماران کار گذاشته می شوند. در برخی موارد زندگی بیمار وابسته به تراشه مورد نظر است و در صورتی که تراشه مذکور آلوده به ویروس گردد، در کار آن اختلال ایجاد شده و چه بسا زندگی صاحب آن را به خطر می اندازد.

وی می گوید در آینده از تراشه ها برای افزایش حافظه و یا IQ استفاده خواهد شد و نتایجی که از آلوده شدن اینگونه تراشه ها ممکن است به بار آید، غیر قابل پیش بینی است.

0 نظر:

ارسال یک نظر